Libra Internet Bank

Întrebări frecvente

Îmi aleg cardul care mi se potrivește din oferta băncii. Toate opțiunile sunt disponibile pe site-ul băncii, la secțiunea "Carduri".

Carduri de debit:

  • Cardul Avanpost FREE - un card pentru care ai comision de administrare gratuit și cu care poți obține reduceri în Avanposturi. Mai multe detalii aici.
  • Cardul Avanpost GOLD - un card premium cu care poți obține reduceri în Avanposturi, precum și alte beneficii specifice unui produs premium. Mai multe detalii aici.
  • Cardul Avanpost Junior - un card suplimentar emis pe contul părintelui, adresat copiilor pana în 18 ani. Mai multe detalii aici.

Carduri de credit:

  • Cardul de credit - un card premium cu care poți obține reduceri la comercianții parteneri precum și alte beneficii (asigurare de călătorie, acces în Business Lounge Otopeni(Tarom și Satelit), Viena (Viena Lounge și Sky Lounge), Cluj Napoca, Timisoara și Sibiu, reduceri la comercianții incluși în programul MasterCard Premium). Mai multe detalii aici.

În funcție de produsul care ți se potrivește ai posibilitatea să îți comanzi cardul dintr-o sucursală Libra Internet Bank, de pe aplicațiile băncii (internet banking sau mobile banking) sau să parcurgi un flux 100% online:

- Dacă ești client Libra:
a) comanzi cardul pe care îl dorești utilizând aplicația de mobile banking sau internet banking a băncii ;
b) mergi în orice sucursala Libra Internet Bank ;
c) aplici online și vei fi contactat de un reprezentant Libra.

- Dacă nu ești client Libra:
a) comanzi cardul online, de pe pagina produsului care este concepută special pentru tine;
b) mergi în orice sucursală Libra Internet Bank;
c) aplici online și vei fi contactat de un reprezentant Libra.

Aleg unul dintre produsele băncii disponibile aici: www.librabank.ro/Persoane_juridice - Carduri.

  • Visa Business Standard - este un card care simplifică plata cumpărăturilor și ușurează gestionarea cheltuielilor tale de business. Mai multe detalii aici.
  • Visa Business Gold - este un card premium cu care beneficiezi de avantaje oferite de catre Bancă. Mai multe detalii aici.

Poți comanda cardul pe care îl dorești în una dintre sucursalele băncii sau online, din aplicația de internet/mobile banking, la secțiunea carduri (daca aceasta opțiune este disponibilă).

  • Card de debit Mastercard Gold, emis de Libra Internet Bank, acces gratuit Business Lounge Aeroport Otopeni(Tarom și Satelit), Viena (Viena Lounge și Sky Lounge), Cluj Napoca, Timisoara și Sibiu, asigurare gratuită de călătorie, bagaje și zboruri întârzâiate;
  • Asigurare de călătorie pentru toată familia, valabilă în cazul cardurilor care au cel puțin o plată decontată, în ultimele 30 de zile, până cu cel mult 96 de ore înaintea plecării din țară
  • Curs de schimb Mastercard, la orice operațiune în valută, peste tot în lume;
  • Aplicație gratuită, Libra Journey, înrolează carduri și de la alte bănci, transfer bani instant fără comision între ele dacă ai înrolat cel puțin un card Libra, sau către altele, split bill;
  • Totul în aplicație, fără drumuri la bancă, comanzi sau renunți la card online, emitere și livrare gratuită oriunde în România, deschidere gratuită cont lei si valută, plăți si încasări fără comisioane;
  • Trei retrageri de numerar pe lună fără comision, la orice bancomat din România și din lume, curs de schimb Mastercard;
  • Contactless;
  • Consultare sold gratuită, online și la orice bancomat din România și din lume;
  • Trei variante de design, Black, Roz sau Camuflaj, la alegere;
  • Mastercard Premium & Business 2020, acces program de reduceri și oferte speciale;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzacționare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fără taxă, de câte ori dorești, pentru un plus de siguranță;
  • 4 lei/lună comision de administrare.

  • Reduceri în programul Mastercard Premium;
  • Gratuit, asigurare de călătorie în străînătate, dacă îți plătești serviciile de cazare/avion cu cardul tău de credit;
  • Acces în Business Lounge Aeroport Otopeni (Tarom și Satelit), Viena (Viena Lounge și Sky Lounge), Cluj Napoca, Timisoara și Sibiu;
  • Zero comision pentru retrageri de numerar (din facilități credit) efectuate la ghișeu;
  • Setare limite de tranzacționare;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzacționare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fără taxă, de câte ori dorești, pentru un plus de siguranță;
  • Cardul beneficiază de tehnologia contactless, ce permite ca toate plățile de mică valoare să fie efectuate foarte rapid, doar prin simplă atingere a cardului contactless de dispozitivul POS, fără a fi necesară introducerea codului PIN;
  • Perioada de grație de până la 56 de zile;

  • Zero comision de administrare cont card și la operațiunile efectuate la comercianți;
  • Cardul beneficiază de tehnologia contactless, ce permite ca toate plățile de mică valoare să fie efectuate foarte rapid, doar prin simplă atingere a cardului contactless de dispozitivul POS, fără a fi necesară introducerea codului PIN;
  • Trei retrageri de numerar pe lună fără comision și limită de sumă, la orice bancomat din România și din lume, curs de schimb Mastercard;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzacționare, modificare a statusului cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fără taxă, de câte ori dorești, pentru un plus de siguranță.

  • Tehnologie contactless, ce permite ca toate plățile de mică valoare să fie efectuate foarte rapid, doar prin simpla atingere a cardului contactless de dispozitivul POS, fără a fi necesară introducerea codului PIN
  • Gestionare simplă a cheltuielilor lunare de business prin emiterea de extrase de cont;
  • Control asupra cheltuielilor efectuate, prin stabilirea unor limite de utilizare pentru fiecare posesor de card în parte;
  • Acces la banii din cont în orice moment, oriunde, oricând;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzacționare, modificare a statusului cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fără taxă, de câte ori dorești, pentru un plus de siguranță.

  • Îl poți utiliza atât în România, cât și în străinătate
  • Tehnologie contactless integrată: permite că toate plățile de mică valoare să fie efectuate foarte rapid, doar prin simpla apropiere a cardului contactless de dispozitivul POS, fără a mai fi necesară introducerea codului PIN;
  • Gratuit, asigurare de călătorie în străinătate dacă îți plătești serviciile de cazare /avion cu cardul tău Visa business Gold. Mai mult, pentru întârzieri ale zborului, refuzul îmbarcării sau zboruri anulate, puteți obține o compensație prin serviciul Air Refund;
  • Acces in Business Lounge din aeroporturile Otopeni, Timișoara și Cluj Napoca;
  • Acces la platforma Bidroom și Visa LuxuryHotels: myvisaluxuryhotels.com, unde posesorii de card se pot bucura de discounturi sau alte beneficii (early check-in, mic dejun gratuit, etc.);
  • ZERO comision pentru operațiunile efectuate la comercianții din România și din străînătate
  • Gestionare simplă a cheltuielilor lunare de business prin emiterea de extrase de cont;
  • Control asupra cheltuielilor efectuate, prin stabilirea unor limite de utilizare pentru fiecare posesor de card în parte;
  • Acces la banii din cont în orice moment, oriunde, oricând;
  • Acces la programul Visa Premium ce conține oferte locale și internaționale din zona de shopping, restaurante, divertisment, artă și călătorii ce pot fi găsite actualizate oricând pe www.visa.ro/premium/;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzacționare, modificare a statusului cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fără taxă, de câte ori dorești, pentru un plus de siguranță.

După aprobarea cererii de către bancă, cardul tău se va livra prin curier la adresa specificată de tine la emiterea cardului. Livrarea este gratuită pe teritoriul României, iar de regulă cardul ajunge la tine în maxim 3 zile lucrătoare. Există posibilitatea să livrăm cardul și în afara României, contra cost. Cardul se livrează direct deținătorului de card.

Trimiți un SMS de pe numărul de telefon mobil înregistrat în evidențele Băncii către numărul de telefon 3726 (daca ai un numar din Romania) sau +447 860 018 003 (dacă ai declarat un numar de telefon international), care să conțină codul comunicat în plicul ce conține cardul.

Codul pentru obtinerea PIN-ului este valabil timp de 45 de zile de la data emiterii cardului. Dacă nu ai solicitat prin SMS codul PIN în cele 45 de zile, puteți obține un alt cod PIN prin regenerarea acestuia, fie din aplicațiile de Internet si Mobile Banking, fie în orice sucursala Libra Internet Bank.

Din motive de securitate cardul se livrează către tine inactiv. Activarea cardului se face automat la prima tranzacție autorizată cu cod PIN (interogare de sold sau retragere de numerar), prin introducerea cardului în orice bancomat. Cardul trebuie activat înainte de efectuarea oricăror tranzacții la comercianți (POS sau plăți online).

Codul PIN poate fi schimbat doar după ce cardul este activat, accesând aplicația de Internet Banking > Carduri > Administrare carduri > click Schimbă PIN sau Mobile Banking > Carduri > Mai multe > Schimbă PIN.
Pentru această modificare este necesar să știi codul PIN vechi. Dacă PIN-ul vechi este introdus greșit de 3 ori cardul va fi blocat. În cazul în care cardul a fost blocat din acest motiv, pentru deblocare, poți să ne contactezi la numărul de telefon 021 2 088 088.

ATENȚIE: codul PIN nu poate fi schimbat utilizând rețeaua de ATM.

În funcție de telefonul pe care îl ai, trebuie să intri în magazinul de aplicații și să o descarci în telefon. Ulterior, urmezi pașii ceruți pentru înregistrare și poți folosi aplicația.

Poți înregistra carduri personale emise în România, indiferent dacă sunt emise sau nu de către Bancă. Cu aceste carduri poți efectua transferuri de bani instant, având la dispoziție mai multe facilități precum: cere bani, trimite bani, împarte notă de plata. În plus, din această aplicație poți comanda Cardul Radio Guerrilla, iar pentru cardurile emise de bancă vei avea posibilitatea de a vedea soldul, schimbă codul PIN, de a vizualiza tranzacțiile efectuate cu cardul tău. Poți afla mai multe informații citind termenii și condițiile aplicației.

Avanpostul este un comerciant de la care un deținător de card Avanpost poate obține reduceri de cel până la 10% dacă plătește cu cardul Avanpost Free sau Avanpost GOLD. Reducerea se acordă automat, instant, sub formă de bani înapoi pe card, reprezentând procent de până la 10% din valoarea fiecărei cumpărături. Lista Avanposturilor se actualizează frecvent și se găsește pe site-ul bancii.

Deși reducerea este acordată automat, pot exista situații punctuale pentru care reducerea nu s-a acordat la momentul tranzacției. Aceste cazuri sunt foarte rare și de obicei sunt posibile în cadrul mentenanței sistemelor băncii precum și datorită unei erori operaționale. Pentru a acorda discountul banca trebuie să între în posesia datelor corecte și complete ale tuturor terminalelor de plata instalate la comercianți pentru care acesta din urmă dorește să le utilizeze în relația cu deținătorii de carduri și să actualizeze datele acestora permanent. Dacă nu ați primit reducerea, va rog să ne contactați prin e-mail la info...librabank.ro sau telefonic, de luni până vineri între orele 8-22 la numărul de telefon 0212088088.

În momentul în care se realizează o tranzacție de cumpărături cu cardul Radio Guerrilla la un comerciant din lista comercianților care se găsește pe site-ul Radio Guerrilla precum și pe site-ul bancii se plătește valoarea întreagă a tranzacției, iar banca îi creditează contul cu valoarea discountului. De exemplu, un deținător de card Radio Guerrilla plătește masa într-un restaurant Avanpost Radio Guerrilla, în valoare de 100 lei. Deținătorul de card trebuie să plătească nota de plata integral utilizând cardul Guerrilla la un POS ce aparține Avanpostului, iar discountul va fi virat imediat după tranzacție în contul aferent cardului.

Costurile unui card se regăsesc în lista de taxe și comisioane ce poate fi consultată pe paginile de produs de pe site-ul Băncii.

Condițiile contractuale pot fi consultate pe paginile de produs de pe site-ul Bancii.

Banca oferă gratuit o asigurare de călătorie în momentul în care optezi pentru produsele băncii: Avanpost GOLD sau card de credit, sau cardul Business Gold.

Asigurarea de călătorie în străinătate se găsește în format .pdf pe pagina fiecărui produs eligibil. Pentru a beneficia de asigurarea de călătorie în străinătate un client care deține un card dintre cele menționate mai sus trebuie să plătească cheltuielile aferente călătoriei (transport, cazare). Asigurarea de călătorie internațională gratuită va fi valabilă* nu doar pentru deținătorul cardului, ci pentru toată familia acestuia: soțul/soția/partenerul de viață și copiii (maximum cinci, până la vârsta de 21 de ani).

*Pentru a fi eligibili, deținătorii cardurilor Gold trebuie să aibă cel puțin o plată (tranzacție POS sau e-commerce) decontată, în ultimele 30 de zile, până cu cel mult 96 de ore înaintea plecării din țară.

Banca oferă gratuit acces pe baza cardului în Business Lounge Aeroport Otopeni (Tarom și Satelit), Viena (Viena Lounge și Sky Lounge), Cluj Napoca, Timisoara și Sibiu în momentul în care optezi pentru cardurile băncii: Avanpost GOLD sau Enjoy Credit, sau in aeroporturile Otopeni, Timișoara și Cluj Napoca pentru cardul Visa Business Gold, conform regulamentelor Mastercard și VISA. Accesul în business lounge este permis doar posesorului de card.

Pentru siguranța fondurilor tale banca impune limite standard zilnice:

  • Limita de retragere numerar de la ATM-urile din România - 5.000 RON;
  • Limita de retragere numerar de la ATM-urile din străinătate - 5.000 RON;
  • Limita de retragere numerar de la POS-urile din România - 5.000 RON;
  • Limita de retragere numerar de la POS-urile din străinătate - 5.000 RON;
  • Limita de cumpărături la comercianții din România - 10.000 RON;
  • Limita de cumpărături la comercianții din străinătate - 10.000 RON.

Numărul de tranzacții este de 10/zi pentru fiecare limita impusă.

În funcție de tipul cardului poți modifica limitele de tranzacționare din Internet Banking > Carduri , Mobile Banking > Carduri, telefonic prin serviciul Customer Support (L-V 8-22) sau printr-un formular depus în una din sucursalele Libra Internet Bank. Banca își rezervă dreptul de a aproba sau de a respinge limite diferite de cele standard.

În cazul în care, la emiterea cardului nu am activat/dezactivat tranzacțiile online, pot să activez/dezactivez cardul pentru a efectua tranzacții pe internet din aplicația de internet banking, mobile banking, prin Customer Support Libra Internet Bank (0212088088 L-V, 8-22), precum și în orice sucursală a Băncii.

Dacă doresc să blochez cardul pentru o perioada de timp, pot să fac acest lucru din internet banking, mobile banking, apel telefonic la Customer Support Libra Internet Bank sau într-o sucursală Libra internet Bank.

Dacă sesizez operațiuni neautorizate pe cardul meu, am pierdut cardul sau datele lui sunt compromise sun de urgență la numărul Customer Support Libra bank (0212088088 L-V, 8-22) sau intru în aplicația de internet banking/mobile banking și blochez cardul definitiv în statusul pierdut sau furat.

Dacă plasticul s-a deteriorat/demagnetizat pot să îl blochez și să îl reemit din internet banking, mobile banking sau într-o sucursală Libra Internet Bank.

Dacă mi-am schimbat numele trebuie să mă prezint într-o sucursală a băncii. Voi primi un card cu același date ca și cel inițial, având același cod PIN.

Dacă plasticul este blocat definitiv în status pierdut sau furat, pot intra în aplicația de internet banking, mobile banking sau pot merge în orice sucursala a băncii pentru reemitere. În acest caz, voi primi un card cu date noi dar și cu un nou cod PIN.

Dacă nu îmi mai amintesc codul PIN, îmi pot reemite codul PIN din aplicația de internet banking/mobile banking sau pot merge în orice sucursala a băncii pentru reemitere. Codul PIN se trimite conform opțiunii de la deschiderea de cont, pe numărul de telefon înregistrat în evidențele băncii.

Magazinele partenere se găsesc aici.

Toate cardurile emise de Libra Internet Bank poți fi folosite în străinătate atât la ATM-uri și POS, cât și pentru tranzacții online. Pentru siguranța ta, Libra Internet Bank restricționează folosirea cardului pentru unele țări cu grad de risc ridicat de fraudă, precum și punctual sau total la anumiți comercianți care au desfășurat în trecut sau pot desfășura activități frauduloase. În cazul în care, va deplasați în țări aflate în afara Uniunii Europene, va rugăm să verificați lista țărilor restricționate.

Tranzacțiile ecommerce la comercianții din Rusia, Ucraina, Bielorusia și Kazakhstan sunt blocate.

De asemenea tranzacțiile efectuate pe bandă magnetică sunt restricționate pe toate tipurile de carduri oferite de către Libra Internet Bank, ridicarea restricției putând însă fi analizată la cerere, de către Bancă pe unele tipuri de carduri, pe anumite țări, perioada deplasării dar și în funcție de regulamentele organizațiilor de carduri precum și dispozițiile legale.

Dacă doriți să utilizați cardul într-una dintre țările restricționate, sunați la serviciul de Customer Support, la numărul de telefon 08008 55555 (disponibil între orele 08:00-22:00, de luni până vineri), pentru a solicita deblocarea temporară a tranzacțiilor în țara respectivă.

Libra Internet Bank emite carduri în valută euro, doar pentru persoanele fizice. Acestea pot fi comandate din aplicațiile de Internet Banking sau Mobile Banking sau din sucursalele băncii.

Un card de credit îți permite să ai acces la fonduri suplimentare, în caz de nevoie. Aceste fonduri sunt acordate ca un credit, pe care poți să îl utilizezi pentru orice tip de cheltuieli. La Libra Internet Bank, prin cardul Avanpost credit, ai acces la un plafon de credit de până la 6 venituri nete lunare și beneficiezi de o perioada maximă de grație de până la 56 de zile pentru tranzacțiile efectuate la comercianți în care poți să returnezi suma folosită fără a plăti dobânda.

Toate cardurile emise de Libra Internet Bank sunt valabile până la sfârșitul lunii inscripționate pe card.

La începutul lunii în care expiră cardul, Libra Internet Bank trimite SMS-uri sau e-mail tuturor clienților prin care îi informează despre procesul de reînnoire. SMS-ul se va transmite la numărul de telefon indicat băncii la deschiderea contului sau la ultima actualizare a datelor, iar e-mailul folosit va fi cel existent în bazele de date ale băncii.

Dacă numărul de telefon sau adresa de e-mail precizate băncii nu mai sunt valabile, va rugăm să va prezentați în una din sucursalele Libra Internet Bank pentru actualizarea datelor, sau, după caz, puteți utiliza aplicația de internet banking.

Da, codul PIN rămâne același și poate fi folosit și la cardul nou.

Libra Internet Bank procesează automat tranzacțiile de creditare aferente Paypal sau site-urilor similare. Durata tranzacției ține de comerciant, dar, în general se situează între 2-5 zile lucrătoare.

Libra Internet Bank procesează automat tranzacțiile de creditare. Durata tranzacției ține de comerciant, dar, în general se situează între 2-5 zile lucrătoare.

Libra Internet Bank oferă posibilitatea emiterii unui număr nelimitat de carduri de utilizatori suplimentari.

Un card contactless este un dispozitiv de plată care, prin simpla apropiere de terminalul POS, la limita contactului, permite posesorului să facă plăți.
Poți efectua plăți contactless pe orice cititor de plată contactless care afișează acest simbol .

Tranzacțiile contactless reprezintă un mod inovator, rapid și sigur de a plăti, în prezent pentru o plată de mică valoare nu este obligatorie introducerea codului PIN, decât în anumite cazuri prevăzute de legislație, în speță după depășirea unui contor de 5 tranzacții contactless consecutive fără introducerea codului PIN.

Libra Internet Bank emite doar carduri contactless, fără a permite în acest moment clienților să activeze/dezactiveze funcția contactless.

Da. Copilul minor, cu vârstă mai mare de 10 ani, poate beneficia de un card de debit în lei, MasterCard Libra Free Junior, cu condiția că părintele să dețină un card emis de Libra Internet Bank și toate documentele necesare emiterii cardului să fie contrasemnate și de părinți/reprezentanți legali. Libra Internet Bank oferă clienților un card dedicat minorilor (peste 10 ani) - Avanpost Junior. Găsiți mai multe detalii despre acest produs aici.

3D Secure reprezintă cel mai înalt standard de securizare a tranzacțiilor pe internet. Poți identifica dacă site-ul comerciantului are implementat acest serviciu prin afișarea logo-urilor.

Pași derulare tranzacție:

  • Ești trimis într-o pagină securizată în care trebuie să introduci un cod;
  • Primești codul unic de validare a tranzacției prin SMS pe numărul de telefon declarat băncii;
  • Confirmi tranzacția introducând codul unic în ecranul de plata; codul este unic și se emite pentru fiecare tranzacție online.

Pentru restul comercianților care nu sunt înrolați în 3D Secure, poți efectua plăți fără introducerea codului unic.

În plus banca a pus la dispoziția clienților și autentificarea cu doi factori de autentificare, din aplicația de mobile banking.

Pași derulare tranzacție:

  • Ești trimis într-o pagină securizată în care apare opțiunea de a aproba tranzacția din aplicația de mobile banking;
  • Te autentifici în aplicația de mobile banking și vei găsi acolo tranzacția pe care să o poți autoriza;
  • Confirmi tranzacția apasand butonul "Confirmă".

În vederea sporirii gradului de securitate al operațiunilor cu carduri, dar și a minimizării riscului de fraudă al tranzacțiilor efectuate prin citirea benzii magnetice, organizațiile de carduri au impus integrarea tehnologiei cu cip la toate cardurile și terminalele din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, America Latină și Canada.

Pentru a evita respingerea tranzacțiilor, îți recomandăm să soliciți comercianților, în mod expres, efectuarea plăților prin utilizarea cip-ului de pe card, și nu a benzii magnetice. Pentru a putea face tranzacții pe bandă magnetică în zona Asia, va rugăm să ne contactați în prealabil.

Pentru a fi la curent cu ce se întâmplă cu banii tăi, în timp real, îți poți seta alerte prin SMS sau email pentru tranzacțiile efectuate cu cardul (plăți la comercianți, retrageri ATM, cumpărături online) atât pentru tine cât și pentru posesorul desemnat, accesând aplicația de Internet Banking > Carduri > Administrare carduri > click Setare alerte card > Alerte pentru carduri > click Configurează.

Ai dreptul și posibilitatea să modifici regulile de primire a alertelor sau să renunți la acest serviciu oricând, folosind aplicația Internet Banking. Începând cu data la care au fost debifate alertele, nu se vor mai trimite notificări.

Persoane fizice
Alertele prin e-mail sunt gratuite și pre-activate, iar tu ai opțiunea de dezactivare în aplicația Internet Banking. Alertele prin SMS în cadrul abonamentului, sunt tarifate cu 5 lei/ luna și sunt inițial dezactivate, iar tu ai opțiunea de activare/ abonare la alerte în aplicația Internet Banking. Pentru operațiunile efectuate pe card în valoare de cel puțin 500 lei, alertele SMS se transmit gratuit și sunt pre-activate.

Persoane juridice
Alertele prin e-mail sunt gratuite, iar alertele prin SMS în cadrul abonamentului, sunt tarifate cu 10 lei/ lună. Ai opțiunea de activare/dezactivare în aplicația Internet Banking.

În acest caz, anularea se poate face doar contactând comerciantul unde ați făcut plata cu cardul. Ulterior, după ce tranzacția se va deconta (între 3-30 de zile de la data tranzacției) puteți face un refuz la plată, deplasându-vă la una din sucursalele Libra Internet Bank și completând un formular de contestare tranzacții.
Formularul îl puteți consulta aici.

În primul rând, blochez cardul temporar sau definitiv, iar apoi completez un formular de contestare tranzacție și las formularul în orice sucursala Libra Internet Bank împreună cu alte documente justificative, dacă mi se solicită.

În situații urgențe formularul, împreună cu documentația aferentă, pot fi trimise și prin email pe adresa info...librabank.ro.

În funcție de tipul tranzacției, timpul de soluționare standard poate fi cuprins între 1 zi și 60 zile. Pentru tranzacțiile efectuate la alte terminale decât cele ale băncii emitente, intervin regulile internaționale Visa/MasterCard care impun anumite termene, care pot varia până la 120 zile.

Banca nu are ATM-uri proprii, ci a încheiat un contract cu Euronet pentru a facilita retragerea de bani în condiții avantajoase, pe teritoriul României. Euronet instalează și operează bancomate sub marca înregistrată în Europa, Asia și America de Nord, punând la dispoziție numerar clienților 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, la locații convenabile, cu trafic ridicat, precum aeroporturi, mall-uri și centre urbane acceptând carduri emise sub sigla VISA, inclusiv VPay, PLUS, Electron, toate card-urile sub marca înregistrată MasterCard inclusiv Maestro și Cirrus, JCB, CUP/UPI (China Union Pay), și AMEX.

Lista acestora se găsește pe site-ul bancii și este în permanentă actualizare

Te rugăm să te asiguri că ATM-ul Euronet de unde efectuezi tranzacția are sigla Libra Internet Bank. Menționăm că ATM-urile pot fi utlizate numai pentru retrageri de lei.
Pentru retrageri de la ATM-uri Euronet din incinta sucursalelor altor bănci, unde nu apare sigla Libra Internet Bank, se percep comisioane aferente retragerilor de la ATM-urile altor bănci din România.

Din păcate, nu. Dacă ai un card în euro poți retrage doar LEI, conversia valutară realizându-se automat la cursul Visa / MasterCard.

În situația în care pe display-ul ATM-ului nu este afișată opțiunea de retragere numerar în moneda EUR, înseamnă că acel card (cu care se dorește efectuarea tranzacției) nu este eligibil pentru această operațiune.

De reținut că nu este posibilă retragerea de numerar în EUR cu carduri emise în EUR, indiferent de banca emitentă (România/ străinătate). La ATM-urile din rețeaua Euronet sunt permise retragerile în EUR cu carduri emise în orice altă valută în afară de EUR.

Libra Internet Bank este una dintre băncile care oferă posibilitatea utilizatorilor persoane fizice române care sunt posesori de card activ emis de banca, de a intra în posesia datelor de logare pe platforma ghiseul.ro, fără să se mai deplaseze către primăria de care aparțin, și să facă plăți online cu cardul pe această platformă. Sunt două metode prin care puteți obține datele de logare pentru ghișeul.ro:

  • 1. Primăria unde aveți obligații de plată va poate genera datele de logare în urma unei solicitări făcute de dvs în acest sens. Puteți solicita ca date de acces (utilizator și parolă) de la instituția publică la care aveți obligații de plată, dacă instituția este înregistrată în sistem și este activă pentru plata cu autentificare. Datele de contact ale Instituției publice le puteți accesa prin "click" pe denumirea instituției în Secțiunea Instituții înrolate.
  • SAU
  • 2. Metodă online de obținere a datelor de logare. Accesați secțiunea "SOLICITĂ DATE DE ACCES" de pe prima pagină ghișeul.ro și parcurgeți etapele: "Verificare CNP" - "Validare card" - "Trimitere e-mail cu datele de logare", metoda cea mai facilă pentru deținătorii de carduri persoane fizice române, emise de către bancă.

Solicitarea poate fi transmisă prin email, de pe adresa declarată băncii, prin canalul de Chat disponibil în platforma de Banking sau în orice sucursală Libra Internet Bank prin completarea unei cereri de anulare a cardului și predarea plasticului. În cazul în care sunt debite de acoperit, este necesară acoperirea acestora.

În funcție de felul în care a fost efectuată, deblocarea tranzacției poate dura până la 30 de zile de la inițierea acesteia. Dacă aveți tranzacții în această situație precum și confirmarea acceptatorului că banii trebuie restituiți pe card te rugăm să ne contactezi.

Pentru operațiunile efectuate de către Deținătorul/Utilizatorul de card în altă valută decât moneda de cont, Banca va debita contul cu echivalentul operațiunii și a comisioanelor aferente, efectuând conversii la cursul de schimb vânzare/cumpărare practicat de Organizația internațională de carduri pentru operațiuni cu cardul în ziua decontării tranzacției.

Aceste situații sunt posibile, deși sunt extrem de rare. Astfel, cardul poate rămâne blocat în bancomat pentru protejarea și siguranța posesorului de card, atunci când nu este ridicat mai devreme de limita temporară impusă de banca acceptatoare. Cardul poate fi capturat de bancomat în cazul în care codul PIN a fost introdus greșit de 3 ori sau dacă acesta este blocat de banca emitentă cu un cod care transmite mesajul de reținere al cardului. Există și posibilitatea puțin probabilă ca bancomatul să rețină cardul dintr-o eroare de comunicație. În cazul în care cardul dumneavoastră a fost capturat de un ATM va rugăm să anunțați acest lucru la numerele de telefon: 021.208.80.88/021.202.69.99 sau în orice sucursala Libra Internet Bank. Colegii noștri va vor explica pașii urmați pentru recuperarea cardului.

În această situație, trebuie să va prezentați în sucursala pentru actualizarea datelor și predarea cardului. După actualizarea datelor, va trebui să solicitați reemiterea cardului.

Bancomatul poate elibera maxim 40 bancnote. Cupiura maximă cu care e alimentat ATM-ul este de 100 lei, prin urmare, dacă sunt suficiente bancnote în ATM și limita zilnică de retragere ATM permite, suma maximă care se poate retrage printr-o singură tranzacție este de 40 bancnote * 100 lei = 4000 lei. Trebuie să ai în vedere și faptul că anumite bancomate pot impune limite maxime de tranzacție, posibilitatea de a efectua schimbul valutar (atunci când acesta se impune la un curs afișat, altul decât cel al băncii sau al organizației de carduri) sau pot percepe comisioane suplimentare pentru această operațiune.

IMPORTANT
Pentru siguranța fondurilor și a cardului dumneavoastră, va rugăm să țineți cont de următoarele precauții:

  • Semnați cardul pe banda specială de pe spate, de îndată ce ați intrat în posesia lui.
  • Nu încredințați cardul unei alte persoane, indiferent de motiv.
  • Nu comunicați codul PIN primit prin SMS, niciunei alte persoane și nici chiar băncii, prin niciun mijloc (verbal, telefon, email sau pe un site de Internet). După recepționarea PIN-ului prin SMS, va recomandăm să ștergeți mesajul primit.
  • Nu comunicați datele cardurilor (numărul de card, data expirării, codul CVV/CVC) spre terțe persoane.
  • Dacă observi tranzacții neautorizate pe cardul tău, te rugăm să blochezi imediat cardul și să ne contactezi de urgență.

Singurul impozit care se aplică asupra depozitelor este impozitul pe venit, de 10%, obligatoriu la nivel național.

Pentru ca un client să fie sigur că dobânda depozitului sau nu se va modifica pe durata de viață a produsului, se va alege opțiunea de depozit cu “dobândă fixă”.

Produsul Cont de Economii Nelimitat a fost special gândit pentru a susține persoanele care doresc să economisească pe o perioadă nedeterminată, pentru confortul propriu și pentru a fi pregătiți mereu în situații neprevăzute. Datorita flexibilitații maxime în ceea ce privește accesul la banii economisiți, Contului de Economii Nelimitat, a cărui dobândă se plătește clienților la finalul fiecărei luni, oferă clienților garanția că retragerea unei sume de bani nu atrage după sine lichidarea contului de economii și nici pierderea dobânzii acumulate până la data ultimei plați a acesteia.

Pentru modificarea numărului este necesară deplasarea într-o sucursală Libra Internet Bank și completarea unui Formular de actualizare date.

Alertele se pot primi fie pe mail, fie prin SMS pentru operațiunile inițiate prin platforma de Internet Banking și pentru încasări și se pot seta accesând Meniul Configurări – Alerte.

În cazul plăților externe, operațiunea se poate face având la dispoziție 3 opțiuni:

  • Optiunea BEN (Beneficiar) în care taxele sunt suportate de beneficiar. În acest caz, toate costurile vor fi achitate de beneficiar și se vor deduce din suma ordonată. Astfel, suma care va fi trimisă din Libra Internet Bank către banca beneficiarului va fi diminuată cu acel comision specificat în lista de comisioane.
  • Optiunea OUR (Platitor) în care toate costurile vor fi achitate de ordonator. Astfel, pe lângă comisionul perceput de Libra Internet Bank, se adaugă comisioanele băncilor corespondente (inclusiv ale băncii beneficiare).
  • Optiunea SHA (Platitor si Beneficiar) în care comisioanele vor fi suportate atât de plătitor, cât și de beneficiar. În acest caz, suma transmisa va fi primita de beneficiar după scăderea comisioanelor băncii corespondente, iar ordonatorul va achita doar comisionul către Libra Internet Bank.

Procedurile de poprire în favoarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se schimbă începând cu 1 octombrie ca urmare a unor modificări legislative.

Astfel, din octombrie 2023, băncile vor fi obligate să transmită zilnic către ANAF ce solduri disponibile au clienții cu poprire, iar ANAF va decide din ce conturi să fie plătite datoriile.

Până acum, toate băncile unui client cu datorii la ANAF primeau adrese de poprire și erau obligate să efectueze plățile aferente. Din păcate, se întâmpla frecvent ca două bănci să vireze aceeași sumă, iar apoi clientul întâmpina dificultăți în recuperarea banilor, iar prin aceasta modificare legislativa se va elimina dublarea plăților.

Avantajul evident este că noua procedură elimină dublarea plăților.

Însă, pe de altă parte, clientul va avea la dispoziţie un termen mai scurt în care să anunţe Banca referitor la faptul că au fost incasate sume care nu se supun popririi respectiv ora 16:00 a zilei înființării popririi prin email la tertpoprit...librabank.ro si sucursala clientului.

Sumele aferente salariilor nu pot fi supuse popririi, până la comunicarea soldului disponibil catre ANAF. Astfel că, dacă un client are în contul poprit astfel de sume, este necesar să:

  • Anunțe sucursala foarte rapid, alături de documente justificative;
  • Retragă sumele pentru salarii în ziua înființării popririi, conform program sucursală;
  • Odată comunicat soldul disponibil către ANAF, nu se mai pot efectua retrageri salariale din aceste conturi;
  • Încasările viitoare pot fi retrase doar în ziua încasării, a doua zi lucrătoare banca va comunica noul sold disponibil și implicit nu se mai pot efectua retrageri. Pentru a fi la curent cu încasările îți recomandăm să setezi gratuit alerta email din Internet Banking.

Astfel că, dacă un client are în contul poprit astfel de sume, este necesar să:

  • Anunţe banca referitor la faptul că au fost încasate sume care nu se supun popririi până la ora 16:00 a zilei înființării popririi prin email la tertpoprit@librabank.ro și sucursala clientului.
  • Sumele cuvenite clientului rămân la dispoziția clientului în cont și pot și retrase oricând din sucursalele Libra Internet Bank.

Din păcate, clientul nu poate decide să se plătească poprirea înainte de instrucțiunile ANAF, dintr-un cont preferat. Plățile se fac doar la instrucțiunile ANAF, până atunci toate conturile sunt blocate.
Preferabil este să așteptăm instrucțiunile de plată de la ANAF.

Daca totuși clientul dorește plata popririi din Libra, înaintea primirii instrucțiunii de la ANAF, este necesar să trimită un email pe tertpoprit...librabank.ro și email sucursala (de la o adresă de email înregistrată în sistem). Există totuși riscul ca în paralel ANAF să fi trimis instrucțiune de plată catre altă bancă și astfel plățile vor fi dublate.

ANAF transmite instrucțiunile de plată către bănci prin intermediul platformei electronice ePopriri, după ce băncile au transmis soldul cert, procesul de transmitere informații poate dura între una sau mai multe zile. Dacă ANAF decide ca plățile să se efectueze din conturile Libra, acest lucru va fi regăsit pe extrasul de cont, alături de comisioanele aplicate.

În urma unei popriri ANAF, conturile se deblochează după efectuarea plății integrale pentru poprirea respectivă sau după procesarea adresei de ridicare (sistare) a popririi primită prin intermediul platformei electronice ePopriri.

În acest caz, obligația băncii este de a bloca toate conturile deținute de către client, conform adresei de înființare a popririi, indisponibilizând astfel toate sumele și bunurile găsite.

Prin lege, banca are obligația să dea curs de îndată instituirii unei popriri, însă în sprijinul clienților și al transparenței, Libra Internet Bank oferă un serviciu de alerte privind înființarea de popriri, la e-mailul declarat în sistem și prin SMS. Statusul popririlor (activa / sistata) poate fi urmarit in sectiunea Rapoarte/ Vizualizare popriri din Internet Banking.

Pentru că Banca să poată debloca un cont poprit, este necesar să intre în posesia adresei de sistare a popririi (în original) din partea organului de executare care a înființat-o sau ca poprirea să fie achitată integral de către Libra Internet Bank.

1. În cazul popririlor instituite doar de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, plata se face în funcție de vechime (în ordinea instituirii popririlor pe cont);
2. În cazul în care sunt popriri din partea unor organe executare fiscale diferite, se face distribuirea sumelor proporțional cu suma din popriri (în funcție de ponderea fiecărei popriri din totalul sumelor indisponibilizate);
3. În cazul în care sunt popriri atât din partea organelor fiscale, cât și din partea Birourilor Executorilor Judecătorești, prioritate au organele fiscale;
4. În cazul în care sunt popriri doar de la Birouri ale Executorilor Judecătorești, iar soldul nu este suficient pentru acoperirea lor, se solicită organelor competențe conexarea dosarelor în vederea desemnării unui singur executor care să gestioneze dosarul și, ulterior, emiterea unei adrese de distribuire de către executorul desemnat în Instanță.

Banii proveniți din credite nerambursabile (numai dacă se dovedește sursa de proveniență, prin documente justificative) nu sunt virați pentru acoperirea popririi. Contul în care se află disponibilul din credit este blocat, dar pot fi făcute retrageri în sucursalele Libra Internet Bank.

Daca poprirea este de la un organ de executare fiscală (ANAF - popririle mai vechi de Ianuarie 2021, Primărie, Consiliul Local etc), poprirea se plătește la 3 zile lucrătoare, iar dacă poprirea este primită de la un Birou de Executare Judecătorească, plata se face în 5 zile calendaristice de la data primirii adresei de înființare poprire.
Pentru popriri mai noi de Ianuarie 2021 de la ANAF – în urma mesajului de ordonanțare primit de la ANAF, poprirea se plătește în 2 sau mai multe zile de la înființare. Pentru incasarile ulterioare: se plătește a doua zi lucratoare (orice tip poprire).

Nu, dar în situația în care în urmă verificărilor efectuate se constată că elementele menționate în dovada plății (pe de o parte) și cele deținute de Banca cu privire la poprirea în vigoare (pe de altă parte) coincid, se poate suspenda efectuarea plăților către organul de executare. Pentru deblocarea contului, este necesar că Banca să intre în posesia adresei de sistare a popririi (în original) din partea organului de executare care a instituit-o.

Poprirea se suspendă doar în baza unei adrese de suspendare emise de către Organul de Executare, debitorul (clientul) având posibilitatea, în baza deciziei de eșalonare, să solicite emiterea adresei de suspendare a popririlor către terțul poprit (Libra Internet Bank).

Blocajul va rămâne pe suma identificată în cont la momentul primirii adresei de suspendare, sumele încasate ulterior suspendării putând fi folosite în mod liber. În cazul în care poprirea suspendată este de la un Organ de Executare Fiscal, sumele blocate pe cont se pot utiliza pentru achitarea obligațiilor fiscale administrate de către organele fiscale competente.

În cazul popririlor suspendate parțial, rămâne blocată o sumă în vederea plății către organul de executare, sumă rezultată din diferența dintre valoarea popririi inițiale și suma suspendată comunicată în adresa de suspendare parțială. Disponibilul existent în cont la momentul suspendării parțiale va rămâne blocat. În cazul în care poprirea suspendată este de la un Organ de Executare Fiscal, sumele blocate pe cont se pot utiliza pentru achitarea obligațiilor fiscale administrate de către organele fiscale competente.

Sistarea înseamnă încetarea oricăror acte de executare asupra sumei menționate în adresa de înființare poprire și presupune deblocarea conturilor, pe când suspendarea presupune menținerea în anumite condiții a măsurilor de executare silită.

Se blochează contul conform legii, dar se virează către poprire doar 1/3 sau, în funcție de numărul de popriri înființate pe cont, 1/2 din venitul lunar. Diferența poate fi retrasă din sucursalele Libra Internet Bank.

Pentru poprirea asiguratorie se indisponibilează sumele existente în cont fără a se efectua plata către organul de executare, iar pentru poprirea executorie se virează banii în contul indicat de organul de executare.

Este necesară de fiecare dată confirmarea legalității adresei de sistare prin confirmarea cu Organul de Executare și, după caz, după primirea adresei de sistare în original.

Actualizarea datelor este o obligație legală. În plus, vei primi notificări privind tranzacțiile efectuate, la datele de contact cele mai recente. Actualizarea datelor este un proces simplu, care poate fi efectuat online, din aplicațiile Libra. Cerințele privind obligativitatea actualizării periodice a datelor, informațiilor clienților si posibilitatea documentarii sursei fondurilor sunt prevăzute în Directiva (UE) 2015/849 AML 4, Legea nr.129/2019 și în Regulamentul BNR nr.2/2019.

Având în vedere că actualizarea datelor este o obligație legală, neîndeplinirea acesteia pune banca în situația de a limita sau restricționa accesul la cont, până ce datele sunt actualizate la zi.

Sursa fondurilor reprezintă proveniența sumelor utilizate în relația de afaceri cu banca. Eventualele informații solicitate de bancă pentru justificarea anumitor tranzacții vor fi protejate de confidențialitea pe care banca o asigură. Cerințele privind obligativitatea actualizării periodice a datelor, informațiilor clienților si posibilitatea documentarii sursei fondurilor sunt prevăzute in Directiva (UE) 2015/849 AML 4, Legea nr.129/2019 și în Regulamentul BNR nr.2/2019.

  • volumul și modul în care a fost dobândită averea
  • informația poate fi solicitată de bancă, în anumite situații, pentru îndeplinirea obligațiilor legale prevăzute în legea 129/2019

  • numele și prenumele
  • data și locul nașterii
  • codul numeric personal sau alt element unic de identificare
  • seria și numărul actului de identitate; data de expirare; emitentul
  • adresa
  • cetățenia
  • rezidența fiscală
  • ocupația și, după caz, numele angajatorului / natura activității desfășurate
  • numărul de telefon și adresa de email
  • scopul și natura relației de afaceri cu banca
  • sursa fondurilor
  • alte încadrări în anumite catregorii (ex: persoană expusă politic), dacă e cazul

  • denumirea
  • forma juridică
  • CUI, numărul de înregistrare la Registrul Comerțului sau informația echivalentă pentru persoane juridice din străinătate
  • sediul social
  • rezidență fiscală
  • numărul de telefon și adresa de email
  • reprezentanți în relație cu banca
  • informații privind beneficiarul real
  • tipul și natura activității desfășurate
  • scopul și natura relației de afaceri cu banca

Banca poate solicita documente suplimentare atunci când trebuie să proceseze tranzacții care diferă de motivele declarate la deschiderea contului sau atunci când diferă semnificativ față de comportamentul obișnuit tranzacțional.
Dacă tranzacțiile nu pot fi justificate într-o măsură rezonabilă, banca poate respinge tranzacția sau chiar decide închiderea relației de afaceri cu clientul.

Beneficiarul real este orice persoană fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul (persoană fizică sau juridică), în numele căruia ori în interesul căruia realizează, direct sau indirect, o tranzacție sau alt tip de operațiune