Libra Internet Bank

Cont de plăți cu servicii de bază

Banci corespondente

Contul de baza are aceleași funcționalităti ca cel obișnuit. Vine cu o serie de gratuități în funcție de tipul clientului care dorește să acceseze acest cont cu servicii de bază.

Cine poate beneficia de un cont cu servicii de baza?
Consumatorii vulnerabili din punct de vedere financiar și consumatorii rezidenți în mod legal în UE (indiferent de locul de reședință al acestora), inclusiv consumatorii fără adresă stabilă și solicitanții de azil, precum și consumatorii cărora nu li se acordă un permis de ședere, dar a căror expulzare nu este posibilă din motive de fapt sau de drept.


Consumator vulnerabil din punct de vedere financiar este consumatorul al cărui venit lunar:

  • nu depăşeşte echivalentul a 60% din câştigul salarial mediu brut pe economie, previzionat în ultima prognoză macroeconomică, respectiv prognoza de toamnă, publicată de către Comisia Naţională de Prognoză în anul în curs pentru anul următor;

  • sau

  • al cărui venit din ultimele 6 luni nu depăşeşte echivalentul a 60% din câştigul salarial mediu brut pe economie;


Condițiile care trebuie îndeplinite de consumatori pentru a putea solicita deschiderea unui cont cu servicii de bază:

  • Ambele categorii trebuie să nu dețina, la momentul solicitării, un alt cont de plăți, inclusiv un cont de plăți de bază, la nicio altă instituție de credit din România, cu excepția cazului în care consumatorul declară că i-a fost notificată închiderea contului;
  • Suplimentar, consumatorii vulnerabili din punct de vedere financiar trebuie să îndeplinească condiția de venit.


Gratuitățile de care beneficiază consumatorii vulnerabili din punct de vedere financiar:

  • servicii care permit toate operaţiunile necesare pentru deschiderea, administrarea şi închiderea unui cont de plăţi;
  • servicii care permit depunerea de fonduri într-un cont de plăţi;
  • servicii care permit retrageri de numerar pe teritoriu național dintr-un cont de plăţi la ghişeu sau la bancomate, în timpul sau în afara programului de lucru al instituţiei de credit;
  • primele 10 operaţiuni lunare efectuate pe teritoriul Uniunii Europene:
    - debitări directe;
    - operaţiuni de plată printr-un card de plată, inclusiv plăţi online;
    - transferuri de credit, inclusiv ordine de plată programată, după caz, la terminale bancare, la ghişee şi prin intermediul facilităţilor online ale instituţiei de credit.


Gratuitățile de care beneficiaza consumatorii care pot solicita un cont cu serivicii de baza și nu se încadrează la categoria consumatorilor vulnerabili:

  • servicii care permit toate operațiunile necesare pentru deschiderea, administrarea și închiderea unui cont de plăți;
  • servicii care permit retrageri de numerar pe teritoriu național dintr-un cont de plăți la ghișeu sau la bancomate în timpul sau în afara programului de lucru al instituției de credit;
  • efectuarea următoarelor operațiuni de plată pe teritoriul Uniunii Europene:
    - debitări directe;
    - operaţiuni de plată printr-un card de plată, inclusiv plăţi online;
    - transferuri de credit, inclusiv ordine de plată programată, după caz, la terminale bancare, la ghişee şi prin intermediul facilităţilor online ale instituţiei de credit.

Cum poate fi accesat un cont cu servicii de bază?
Clienții pot solicita deschiderea unui cont cu servicii de bază în sucursale.


Este important de știut că:
Se pot pierde beneficiile contului de plăți cu servicii de bază:

  • Dacă se solicită deschiderea unui cont cu servicii și comisioane standard conform listei de TARIFE ȘI COMISIOANE.
  • Dacă lunar clientul nu primești în contul de plăți cu servicii de bază venituri precum salariul, pensiile sau alte ajutoare sociale de la diverse surse bugetare (condiție aplicabilă consumatorilor care nu sunt vulnerabili din punct de vedere financiar).
  • Dacă nu este respectată condiția cu privire la valoarea veniturilor declarate (condiție aplicabilă consumatorilor vulnerabili din punct de vedere financiar).


Proces de schimbare a conturilor

Libra furnizează gratuit servicii de schimbare a conturilor între conturi de plăţi deţinute în aceeaşi monedă, la nivel naţional. Click aici pentru a afla care este procedura.


Dacă apar nelămuriri sau nemulțumiri, clienții se pot adresa în mai multe moduri:

  • Pot depune o plângere la orice sucursală Libra Internet Bank SA.
  • Pot face o sesizare prin e-mail la adresa reclamatii...librabank.ro.
  • Se pot adresa către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor sau Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar.

Pentru a avea acces la un cont de plăți cu servicii de bază, nu este obligatorie achizitionarea unor servicii suplimentare.