Simplificam bankingul pentru tine
CONTURI

Pachetul LibraFree
Gratuitate extinsa

Conturi persoane fizice Zero comisioane
deschidere, administrare, incasari si plati in lei

Vei putea imediat:

  • - sa portezi bani din alta banca
  • - sa-ti faci un cont de economii
  • - sa soliciti un credit online
  • [+] oferta completa
ECONOMII

Comision ZERO la scadenta depozit

Dobanzi depozite 2.97% la un an
si o luna pentru
depozite in lei
CREDITE

0% comision acordare/administrare

Credite persoane fizice

Card de debit online si credit online Unde vezi aceasta eticheta inseamna ca poti beneficia de respectivul produs online, imediat, fara hartii si fara drumuri la banca.
Mizam pe RAPIDITATE
  • Comision 3 lei pentru plati
    sub 50.000 lei
  • Zero comision depunere numerar
  • Zero costuri de deschidere cont
  • Platforma schimburi valutare (tranzactionare timp real)
  • [+] oferta completa
DEPOZITE
Dobanzi depozite persoane juridice 2.25% pentru
un depozit pe
12 luni in Lei
Cont online, credit online, depozite online Unde vezi aceasta eticheta inseamna ca poti beneficia de respectivul produs online, imediat, fara hartii si fara drumuri la banca.
Solutii pentru finantarea proiectelor
OPERATIUNI

Zero costuri deschidere cont

  • - Comision 3 lei pentru plati sub 50.000 lei
  • - Zero comision depunere numerar
    Cont online, credit online, depozite online Unde vezi aceasta eticheta inseamna ca poti beneficia de respectivul produs online, imediat, fara hartii si fara drumuri la banca.

Intrebari frecvente despre carduri

1. Cum comand un card in cazul in care sunt o persoana fizica?
2. Ce card mi se potriveste in cazul in care sunt o persoana juridica?
3. Care sunt avantajele cardului Radio Guerrilla?
4. Care sunt avantajele cardului Enjoy debit?
5. Care sunt avantajele cardului Enjoy credit?
6. Care sunt avantajele cardului Libra Free?
7. Care sunt avantajele cardului Libra Business?
8. Care sunt avantajele cardului Libra Business Gold?
9. In cat timp de la semnarea documentatiei de emitere card, intru in posesia cardului?
10. Cum intru in posesia cardului?
11. Cum intru in posesia codului PIN?
12. Cum activez cardul?
13. Cum imi pot schimba codul PIN?
14. Cum iau aplicatia Libra journey?
15. Ce pot face in aplicatia Libra journey?
16. Ce este un Avanpost?
17. Ce fac daca nu primesc reducerea din Avanpost?
18. Cum se primeste reducerea la Avanpost?
19. Ce este programul Enjoy?
20. Care sunt comerciantii inscrisi in programul Enjoy?
21. Cum se primesc beneficiile din programul Enjoy?
22. Cat ma costa un card?
23. Cum pot vedea conditiile contractuale?
24. Cum pot intra in posesia asigurarii de calatorie oferita de catre banca?
25. Cum pot beneficia de acces in business lounge?
26. Care sunt limitele de tranzactionare ale cardului meu?
27. Cum pot modifica limitele de tranzactionare ale cardului meu?
28. Cum activez/dezactivez cardul pentru tranzactii pe internet?
29. Cum imi blochez cardul?
30. Cum reemit cardul?
31. Cum reemit codul PIN?
32. Unde gasesc magazinele partenere pentru programul premium oferit de MasterCard?
33. Cardurile Libra Internet Bank pot si folosite in afara Romaniei?
34. Se pot emite carduri in valuta?
35. Cum functioneaza un card de credit?
36. Cardul meu expira in luna X a anului curent. Pot sa-l folosesc in luna X sau expira din prima zi?
37. Cardul meu va expira in curand. Ce trebuie sa fac?
38. Pot folosi acelasi cod PIN in cazul cardului care il inlocuieste pe cel expirat?
39. Am un cont Paypal si am solicitat unui comerciant creditarea contului meu de card. In cat timp intra banii?
40. Am solicitat creditarea contului meu de card. In cat timp intra banii?
41. Se pot emite carduri suplimentare?
42. Ce este un card contactless?
43. Cum pot activa/dezactiva optiunea Contactless?
44. Pot emite un card Libra Internet Bank, copilului (minor)?
45. Cum identific un comerciant inrolat in 3D Secure?
46. Pot efectua tranzactii cu cardul utilizand banda magnetica?
47. Cum imi pot seta alerte pentru tranzactiile cu cardul?
48. Pot anula/opri o tranzactie efectuata cu cardul?
49. Nu recunosc o tranzactie. Cum procedez?
50. In cazul in care am o tranzactie pe care nu o recunosc pe contul aferent cardului, care este timpul de solutionare?
51. Unde sunt amplasate ATM Euronet?
52. Pot retrage valuta de la bancomatele Euronet sau alte banci daca detin un card in Euro?
53. Parteneriatul cu ghiseul.ro
54. Cum imi pot anula/inchide cardul?
55. In cat timp se deblocheaza automat o tranzactie?
56. Care este cursul la care se va efectua o tranzactie pe un site international?
57. Din ce motiv poate sa ramana cardul capturat intr-un bancomat?
58. Ce trebuie sa fac daca mi-am schimbat numele de familie, iar pe card apare precedentul nume?
59. Care e suma maxima care se poate retrage de la bancomat intr-o singura operatiune?

 

1. Cum comand un card in cazul in care sunt o persoana fizica ?

Imi aleg cardul care mi se potriveste din oferta bancii. Toate optiunile sunt disponibile pe site-ul bancii la adresa www.librabank.ro/Persoane_fizice - Carduri.

Carduri de debit:

  • Cardul Radio Guerrilla - un card premium cu care poti obtine reduceri in Avanposturi, precum si alte beneficii specifice unui produs premium. Mai multe detalii aici.
  • Cardul Enjoy - un card premium cu care poti obtine reduceri la comerciantii parteneri precum si alte beneficii. Mai multe detalii aici. Cardul Enjoy se poate atasa si unui cont de euro deschis la banca. Pentru a te califica la cardul Enjoy trebuie sa indeplinesti conditiile de eligibilitate ale bancii sau sa ai acordul bancii, acordat in urma unei analize prealabile.
  • Cardul Libra Free - un card care iti ofera retrageri de numerar gratuite la ATM Euronet, precum si costuri accesibile. Mai multe detalii aici.
  • Cardul Junior - un card suplimentar emis pe contul parintelui, adresat copiilor pana in 18 ani. Mai multe detalii aici.

Carduri de credit:

  • Cardul Enjoy - un card premium cu care poti obtine reduceri la comerciantii parteneri precum si alte beneficii (asigurare de calatorie, acces in Business Lounge Otopeni, reduceri la comerciantii inclusi in programul MasterCard Premium). Mai multe detalii aici.
  • Card Tradeville - un card premium co-branded cu una dintre cele mai bune firme de brokeraj din Romania. Mai multe detalii aici.

In functie de produsul care ti se potriveste ai posibilitate sa iti comanzi cardul dintr-o sucursala Libra Internet Bank, de pe aplicatiile bancii (internet banking sau mobile banking) sau sa parcurgi un flux 100 % online:

- Daca esti client Libra:
a) comanzi cardul pe care il doresti utilizand aplicatia de mobile banking sau internet banking a bancii ;
b) mergi in orice sucursala Libra Internet Bank ;
c) aplici online si vei fi contactat de un reprezentant Libra.

- Daca nu esti client Libra:
a) comanzi cardul online, de pe pagina produsului care este conceputa special pentru tine;
b) mergi in orice sucursala Libra Internet Bank;
c) aplici online si vei fi contactat de un reprezentant Libra.

2. Ce card mi se potriveste in cazul in care sunt o persoana juridica?

Aleg unul dintre produsele bancii disponibile aici: www.librabank.ro/Persoane_juridice - Carduri.

  • Visa Business Standard – este un card care simplifica plata cumparaturilor si usureaza gestionarea cheltuielilor tale de business. Mai multe detalii aici.
  • Visa Business Gold - este un card premium cu care beneficiezi de avantaje oferite de catre Banca. Mai multe detalii aici.

Poti comanda cardul pe care il doresti in una dintre sucursalele bancii sau online, din aplicatia de internet/mobile banking, la sectiunea carduri (daca aceasta optiune este disponibila).

3. Care sunt avantajele cardului Radio Guerrilla?

  • Card de debit Mastercard Gold, emis de Libra Internet Bank, acces gratuit Business Lounge Otopeni, asigurare gratuita de calatorie, bagaje si zboruri intarziate;
  • Curs de schimb Mastercard, la orice operatiune in valuta, peste tot in lume;
  • Aplicatie gratuita, Libra Journey, inroleaza carduri si de la alte banci, transfer bani instant fara comision intre ele daca ai inrolat cel putin un card Libra, sau catre altele, split bill;
  • Totul in aplicatie, fara drumuri la banca, comanzi sau renunti la card online, emitere si livrare gratuita oriunde in Romania, deschidere gratuita cont lei si valuta, plati si incasari fara comisioane;
  • Trei retrageri de numerar pe luna fara comision si limita de suma, la orice bancomat din Romania si din lume, curs de schimb Mastercard;
  • Contactless;
  • Consultare sold gratuita, online si la orice bancomat din Romania si din lume;
  • Doua variante de design, Roz sau Camuflaj, la alegere;
  • Mastercard Premium & Business 2020, acces program de reduceri si oferte speciale;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzactionare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fara taxa, de cate ori doresti, pentru un plus de siguranta;
  • 9 lei/luna comision de administrare.

4. Care sunt avantajele cardului Enjoy debit?

  • Reduceri in programul Mastercard Premium;
  • Gratuit, asigurare de calatorie in strainatate, daca iti platesti serviciile de cazare/avion cu cardul tau Enjoy debit;
  • Acces in business lounge-ul din aeroportul Otopeni;
  • Zero comision pentru retrageri de numerar (din facilitati credit) efectuate la ghiseu;
  • Setare limite de tranzactionare;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzactionare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fara taxa, de cate ori doresti, pentru un plus de siguranta;
  • Cardul beneficiaza de tehnologia contactless, ce permite ca toate platile de mica valoare sa fie efectuate foarte rapid, doar prin simpla atingere a cardului contactless de dispozitivul POS, fara a fi necesara introducerea codului PIN;
  • Reduceri la magazinele partenere Enjoy .

5. Care sunt avantajele cardului Enjoy credit?

  • Reduceri in programul Mastercard Premium;
  • Gratuit, asigurare de calatorie in strainatate, daca iti platesti serviciile de cazare/avion cu cardul tau Enjoy credit;
  • Acces in business lounge-ul din aeroportul Otopeni;
  • Zero comision pentru retrageri de numerar (din facilitati credit) efectuate la ghiseu;
  • Setare limite de tranzactionare;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzactionare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fara taxa, de cate ori doresti, pentru un plus de siguranta;
  • Cardul beneficiaza de tehnologia contactless, ce permite ca toate platile de mica valoare sa fie efectuate foarte rapid, doar prin simpla atingere a cardului contactless de dispozitivul POS, fara a fi necesara introducerea codului PIN;
  • Perioada de gratie de pana la 56 de zile;
  • Reduceri sau rate fara dobanda la comerciantii parteneri din programul Enjoy.

6. Care sunt avantajele cardului Libra Free?

  • Zero comision de utilizare mijloc de plata (card) la ATM-urile Euronet si la operatiunile efectuate la comercianti;
  • Zero comision pentru retrageri de numerar (din facilitati credit) efectuate la ghiseu;
  • Cardul beneficiaza de tehnologia contactless, ce permite ca toate platile de mica valoare sa fie efectuate foarte rapid, doar prin simpla atingere a cardului contactless de dispozitivul POS, fara a fi necesara introducerea codului PIN;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzactionare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fara taxa, de cate ori doresti, pentru un plus de siguranta.

7. Care sunt avantajele cardului Libra Business?

  • Tehnologie contactless, ce permite ca toate platile de mica valoare sa fie efectuate foarte rapid, doar prin simpla atingere a cardului contactless de dispozitivul POS, fara a fi necesara introducerea codului PIN
  • Gestionare simpla a cheltuielilor lunare de business prin emiterea de extrase de cont;
  • Control asupra cheltuielilor efectuate, prin stabilirea unor limite de utilizare pentru fiecare posesor de card in parte;
  • Acces la banii din cont in orice moment, oriunde, oricand;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzactionare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fara taxa, de cate ori doresti, pentru un plus de siguranta.

8. Care sunt avantajele cardului Libra Business Gold?

  • Il poti utiliza atat in Romania, cat si in strainatate
  • Tehnologie contactless integrata: permite ca toate platile de mica valoare sa fie efectuate foarte rapid, doar prin simpla apropiere a cardului contactless de dispozitivul POS, fara a mai fi necesara introducerea codului PIN;
  • Gratuit, asigurare de calatorie in strainatate daca iti platesti serviciile de cazare /avion cu cardul tau Visa business Gold. Mai mult, pentru intarzieri ale zborului, refuzul imbarcarii sau zboruri anulate, puteti obtine o compensatie prin serviciul Air Refund;
  • Acces la platforma Bidroom si Visa LuxuryHotels: myvisaluxuryhotels.com, unde posesorii de card se pot bucura de discounturi sau alte beneficii (early check-in, mic dejun gratuit, etc.);
  • ZERO comision pentru operatiunile efectuate la comerciantii din Romania si din strainatate
  • Gestionare simpla a cheltuielilor lunare de business prin emiterea de extrase de cont;
  • Control asupra cheltuielilor efectuate, prin stabilirea unor limite de utilizare pentru fiecare posesor de card in parte;
  • Acces la banii din cont in orice moment, oriunde, oricand;
  • Acces la programul Visa Premium ce contine oferte locale si internationale din zona de shopping, restaurante, divertisment, arta si calatorii ce pot fi gasite actualizate oricand pe www.visa.ro/premium/;
  • Administrarea cardului prin internet banking: activare/blocare card, modificare limite de tranzactionare, modificare a statusul cardului pentru utilizare online (activ/inactiv), fara taxa, de cate ori doresti, pentru un plus de siguranta.

9. In cat timp de la semnarea documentatiei de emitere card, intru in posesia cardului?

Pot receptiona cardul prin curier / pot ridica acest card din sucursala in maxim 4 zile de la data semnarii documentatiei corecte de emitere card sau aprobarii cererii depuse online. Te vom anunta prin sms atunci cand cardul a fost emis si pleaca spre tine.

10. Cum intru in posesia cardului?

Dupa aprobarea cererii de catre banca, cardul tau se va livra prin curier la adresa specificata de tine la emiterea cardului. Livrarea este gratuita pe teritoriul Romaniei iar de regula cardul ajunge la tine in maxim 4 zile lucratoare. Exista posibilitatea sa livram cardul si in afara Romaniei, contra cost. Cardul se livreaza direct detinatorului de card

11. Cum intru in posesia codului PIN?

Dupa primirea cardului, vei putea obtine codul PIN imediat, intr-un mod foarte simplu:
Trimiti un SMS de pe numarul de telefon mobil inregistrat in evidentele Bancii catre numarul de telefon 3726 (daca esti pe teritoriul Romaniei) sau +447 537 431 792 (daca esti in afara tarii), care sa contina codul comunicat in plicul ce contine cardul.

Codul PIN este valabil timp de 45 de zile de la data emiterii cardului. Daca nu ai solicitat prin SMS codul PIN in cele 45 de zile, puteti obtine un alt cod PIN prin regenerarea acestuia, fie din aplicatia de Internet Banking, fie in orice sucursala Libra Internet Bank.

12. Cum activez cardul?

Din motive de securitate cardul se livreaza catre tine inactiv. Activarea cardului se face automat la prima tranzactie autorizata cu cod PIN (interogare de sold sau retragere de numerar), prin introducerea cardului in orice bancomat. Cardul trebuie activat inainte de efectuarea oricaror tranzactii la comercianti (POS sau plati online).

13. Cum imi pot schimba codul PIN?

Codul PIN poate fi schimbat doar accesand aplicatia de Internet Banking > Carduri > Administrare carduri > click Schimba PIN.
Pentru aceasta modificare este necesar sa stii codul PIN vechi. Daca PIN-ul vechi este introdus gresit de 3 ori cardul va fi blocat. In cazul in care cardul a fost blocat din acest motiv, pentru deblocare, poti sa ne contactezi la numarul de telefon 021 2 088 088.

ATENTIE: codul PIN nu poate fi schimbat utilizand reteaua de ATM.

14. Cum iau aplicatia Libra Journey?

In functie de telefonul pe care il ai, trebuie sa intri in magazinul de aplicatii si sa o descarci in telefon. Ulterior, urmezi pasii ceruti pentru inregistrare si poti folosi aplicatia.

15. Ce pot face in aplicatia Libra Journey?

Poti inregistra carduri personale emise in Romania, indiferent daca sunt emise sau nu de catre Banca. Cu aceste carduri poti efectua transferuri de bani instant, avand la dispozitie mai multe facilitati precum: cere bani, trimite bani, imparte nota de plata. In plus, din aceasta aplicatie poti comanda Cardul Radio Guerrilla, iar pentru cardurile emise de banca vei avea posibilitatea de a vedea soldul, schimba codul PIN, de a vizualiza tranzactiile efectuate cu cardul tau. Poti afla mai multe informatii citind termenii si conditiile aplicatiei.

16. Ce este un Avanpost?

Avanpostul este un comerciant de la care un detinator de card Radio Guerrilla poate obtine reduceri de cel putin 10% daca plateste cu cardul Radio Guerrilla. Reducerea se acorda automat, instant, sub forma de bani inapoi pe card, reprezentand procent de 10% din valoarea fiecarei cumparaturi. Lista Avanposturilor se actualizeaza frecvent si se gaseste pe site-ul bancii.

17. Ce fac daca nu primesc reducerea la o cumparatura din Avanpost?

Desi reducerea este acordata automat, pot exista situatii punctuale pentru care reducerea nu s-a acordat la momentul tranzactiei. Aceste cazuri sunt foarte rare si de obicei sunt posibile in cadrul mentenantei sistemelor bancii precum si datorita unei erori operationale. Pentru a acorda discountul banca trebuie sa intre in posesia datelor corecte si complete ale tuturor terminalelor de plata instalate la comercianti pentru care acesta din urma doreste sa le utilizeze in relatia cu detinatorii de carduri si sa actualizeze datele acestora permanent. Daca nu ati primit reducerea, va rog sa ne contactati prin e-mail la info...librabank.ro sau telefonic, de luni pana vineri intre orele 8-22 la numarul de telefon 0212088088.

18. Cum se primeste reducerea la Avanpost?

In momentul in care se realizeaza o tranzactie de cumparaturi cu cardul Radio Guerrilla la un comerciant din lista comerciantilor care se gaseste pe site-ul Radio Guerrilla precum si pe site-ul bancii se plateste valoarea intreaga a tranzactiei, iar banca ii crediteaza contul cu valoarea discountului. De exemplu, un detinator de card Radio Guerrilla plateste masa intr-un restaurant Avanpost Radio Guerrilla, in valoare de 100 lei. Detinatorul de card trebuie sa plateasca nota de plata integral utilizand cardul Guerrilla la un POS ce apartine Avanpostului, iar discountul va fi virat imediat dupa tranzactie in contul aferent cardului.

19. Ce este programul Enjoy ?

Detinatorii de carduri Enjoy beneficiaza de discounturi sau planuri de rate fara dobanda pentru cumparaturile efectuate la comerciantii inclusi in acest program.

20. Care sunt comerciantii inscrisi in programul Enjoy?

Comerciantii inscrisi impreuna cu beneficiile acordate in programul Enjoy se gasesc pe pagina dedicata.

21. Cum se primesc beneficiile din programul Enjoy?

In momentul in care se realizeaza o tranzactie de cumparaturi cu cardul tau Enjoy la un comerciant din lista comerciantilor care se gaseste pe site-ul bancii , se plateste valoarea intreaga a tranzactiei la un POS instalat de Libra Internet Bank. In momentul in care se realizeaza tranzactia pe dispozitivul POS apar doua optiuni de finalizare a platii: plata cu discount sau in rate. Daca detii un card de credit poti alege una dintre cele doua optiuni, iar daca detii un card de debit doar optiunea discount. Dupa efectuarea tranzactiei, banca ii crediteaza contul cu valoarea discountului sau ii imparte tranzactia in rate egale fara dobanda, in functie de numarul de rate pe care il ofera comerciantul. De exemplu, un detinator de card Enjoy credit merge la stomatolog, la un comerciant Enjoy si nota de plata va fi de 300 lei. Detinatorul de card trebuie sa plateasca nota de plata integral utilizand cardul Enjoy la un POS instalat de catre banca la sediul comerciantului, pe POS ii vor aparea 2 posibilitati: plata in rate sau plata cu discount. Dupa alegerea uneia dintre cele doua, clientul va putea plati cei 300 lei fara dobanda daca va alege plata in rate sau va primi discount imediat dupa tranzactie de catre banca in contul aferent cardului.

22. Cat ma costa un card?

Costurile unui card se regasesc in lista de taxe si comisioane ce poate fi consultata pe paginile de produs de pe site-ul Bancii.

23. Cum pot vedea conditiile contractuale?

Conditiile contractuale pot fi consultate pe paginile de produs de pe site-ul Bancii.

24. Cum pot intra in posesia asigurarii de calatorie oferita de catre banca?

Banca ofera gratuit o asigurare de calatorie in momentul in care optezi pentru produsele bancii: cardul Enjoy debit sau Enjoy credit, cardul Tradeville, cardul Radio Guerrilla sau cardul Visa Business Gold.

Asigurarea de calatorie in strainatate se gaseste in format .pdf pe pagina dedicata produselor Enjoy, Radio Guerrilla, Tradeville, precum si Visa Business Gold de pe site-ul librabank.ro. Pentru a beneficia de asigurarea de calatorie in strainatate un client care detine un card dintre cele mentionate mai sus trebuie sa plateasca cheltuielile aferente calatoriei (transport, cazare). Asigurarea acopera doar riscurile posesorului de card, nu sunt asigurate si alte persoane.

25. Cum pot beneficia de acces in business lounge ?

Banca ofera gratuit si nelimitat acces pe baza cardului in business lounge din aeroportul Otopeni in momentul in care optezi pentru produsele bancii: cardul Enjoy debit sau credit, cardul Tradeville, cardul Radio Guerrilla sau cardul Visa Business Gold. Accesul in business lounge este permis doar posesorului de card.

26. Care sunt limitele de tranzactionare ale cardului meu?

Pentru siguranta fondurilor tale banca impune limite standard zilnice:

  • Limita de retragere numerar de la ATM-urile din Romania – 5.000 RON;
  • Limita de retragere numerar de la ATM-urile din strainatate – 5.000 RON;
  • Limita de retragere numerar de la POS-urile din Romania – 5.000 RON;
  • Limita de retragere numerar de la POS-urile din strainatate – 5.000 RON;
  • Limita de cumparaturi la comerciantii din Romania – 10.000 RON;
  • Limita de cumparaturi la comerciantii din strainatate – 10.000 RON.

Numarul de tranzactii este de 10/zi pentru fiecare limita impusa.

27. Cum pot modifica limitele de tranzactionare ale cardului meu?

In functie de tipul cardului poti modifica limitele de tranzactionare, din aplicatia de mobile/internet banking astfel:

  • Pentru cardurile Libra Free: limita de retragere de numerar nu poate fi modificata peste valoarea de 5000 lei/zi iar limita de cumparaturi poate fi modificata pana la valoarea de 20,000 lei/zi. Numarul maximum de tranzactii este de 30/zi.
  • Pentru cardurile Radio Guerrilla ,Tradeville, Enjoy: limitele de retragere de numerar, precum si cele de cumparaturi pot fi modificate pana la suma de 20,000 lei/zi. Numarul maximum de tranzactii este de 30/zi.
  • Pentru cardurile emise pentru persoanele juridice: limita de retragere numerar este de maximum 10,000 lei/zi (incluzand si retragerile de numerar efectuate la ghiseu) iar limita de cumparaturi poate fi modificata pana la valoarea de 100,000 lei. Numarul maximum de tranzactii este de 30/zi.

Limitele pot fi modificate si printr-un formular depus in una din sucursalele Libra Internet Bank. Banca isi rezerva dreptul de a aproba sau de a respinge limite diferite de cele standard.

28. Cum activez/dezactivez cardul pentru tranzactii pe internet?

In cazul in care la deschiderea cardului nu am activat/dezactivat tranzactiile online pot sa activez/dezactivez cardul pentru a efectua tranzactii pe internet din aplicatia de internet banking, mobile banking, prin call center Libra Internet Bank (0212088088 L-V, 8-22), precum si in orice sucursala a Bancii.

29. Cum imi blochez cardul?

Daca doresc sa blochez cardul pentru o perioada de timp, pot sa fac acest lucru din internet banking, mobile banking, apel telefonic la call center-ul Libra Internet Bank sau intr-o sucursala Libra internet Bank.

Daca sesizez operatiuni neautorizate pe cardul meu, am pierdut cardul sau datele lui sunt compromise sun de urgenta la numarul call center Libra bank (0212088088 L-V, 8-22) sau intru in aplicatia de internet banking/mobile banking si blochez cardul definitiv in statusul pierdut sau furat.

30. Cum reemit cardul?

Daca cardul meu este deteriorat sau mi-am schimbat numele trebuie sa ma prezint intr-o sucursala a bancii. Voi primi un card cu acelasi date ca si cel initial, avand acelasi cod PIN.

Daca cardul meu este blocat definitiv in status pierdut sau furat, pot intra in aplicatia de internet banking, mobile banking sau pot merge in orice sucursala a bancii pentru reemitere. In acest caz, voi primi un card cu date noi dar si cu un nou cod PIN.

31. Cum reemit codul PIN?

Daca nu imi mai amintesc codul PIN, imi pot reemite codul PIN din aplicatia de internet banking/mobile banking sau pot merge in orice sucursala a bancii pentru reemitere. Codul PIN se trimite conform optiunii de la deschiderea de cont, pe numarul de telefon inregistrat in evidentele bancii.

32. Unde gasesc magazinele partenere pentru programul premium oferit de MasterCard?

Magazinele partenere se gasesc aici.

33. Cardurile Libra Internet Bank pot si folosite in afara Romaniei?

Toate cardurile emise de Libra Internet Bank poti fi folosite in strainatate atat la ATM-uri si POS, cat si pentru tranzactii online. Pentru siguranta ta, Libra Internet Bank restrictioneaza folosirea cardului pentru unele tari cu grad de risc ridicat de frauda, precum si punctual sau total la anumiti comercianti care au desfasurat in trecut sau pot desfasura activitati frauduloase. In cazul in care, va deplasati in tari aflate in afara Uniunii Europene, va rugam sa verificati lista tarilor restrictionate.

Deasemenea tranzactiile efectuate pe banda magnetica sunt restrictionate pe toate tipurile de carduri oferite de catre Libra Internet Bank, ridicarea restrictiei putand insa fi analizata la cerere, de catre Banca pe unele tipuri de carduri, pe anumite tari, perioada deplasarii dar si in functie de regulamentele organizatiilor de carduri precum si dispozitiile legale.

Daca doriti sa utilizati cardul intr-una dintre tarile restrictionate, sunati la serviciul de Call Center al bancii, la numarul de telefon 08008 55555 (disponibil intre orele 08:00-22:00, de luni pana vineri), pentru a solicita deblocarea temporara a tranzactiilor in tara respectiva.

34. Se pot emite carduri in valuta?

Libra Internet Bank emite carduri in valuta euro, doar pentru persoanele fizice ce indeplinesc conditiile de eligibilitate ale bancii. Solicitarea unui card in valuta o puteti efectua in oricare din sucursalele bancii prin prezentarea actului de identitate.

35. Cum functioneaza un card de credit?

Un card de credit iti permite sa ai acces la fonduri suplimentare, in caz de nevoie. Aceste fonduri sunt acordate ca un credit, pe care poti sa il utilizezi pentru orice tip de cheltuieli. La Libra Internet Bank, prin cardul Enjoy de credit, ai acces la un plafon de credit de pana la 6 venituri nete lunare si beneficiezi de o perioada maxima de gratie de pana la 56 de zile pentru tranzactiile efectuate la comercianti in care poti sa returnezi suma folosita fara a plati dobanda.

36. Cardul meu expira in luna X a anului curent. Pot sa-l folosesc in luna X sau expira din prima zi?

Toate cardurile emise de Libra Internet Bank sunt valabile pana la sfarsitul lunii inscriptionate pe card.

37. Cardul meu va expira in curand. Ce trebuie sa fac?

La inceputul lunii in care expira cardul, Libra Internet Bank trimite SMS-uri sau e-mail tuturor clientilor prin care ii informeaza despre procesul de reinnoire. SMS-ul se va transmite la numarul de telefon indicat bancii la deschiderea contului sau la ultima actualizare a datelor, iar e-mailul folosit va fi cel existent in bazele de date ale bancii.

Daca numarul de telefon sau adresa de e-mail precizate bancii nu mai sunt valabile, va rugam sa va prezentati in una din sucursalele Libra Internet Bank pentru actualizarea datelor, sau dupa caz puteti utiliza aplicatia de internet banking.

38. Pot folosi acelasi cod PIN in cazul cardului care il inlocuieste pe cel expirat?

Da, codul PIN ramane acelasi si poate fi folosit si la cardul nou.

39. Am un cont Paypal si am solicitat unui comerciant creditarea contului meu de card. In cat timp intra banii?

Libra Internet Bank proceseaza automat tranzactiile de creditare aferente Paypal sau site-urilor similare. Durata tranzactiei tine de comerciant, dar, in general se situeaza intre 2-5 zile lucratoare.

40. Am solicitat creditarea contului meu de card. In cat timp intra banii?

Libra Internet Bank proceseaza automat tranzactiile de creditare. Durata tranzactiei tine de comerciant, dar, in general se situeaza intre 2-5 zile lucratoare.

41. Se pot emite carduri suplimentare?

Libra Internet Bank ofera posibilitatea emiterii unui numar nelimitat de carduri de utilizatori suplimentari.

42. Ce este un card contactless?

Un card contactless este un dispozitiv de plata care, prin simpla apropiere de terminalul POS, la limita contactului,permite posesorului sa faca plati.
Poti efectua plati contactless pe orice cititor de plata contactless care afiseaza acest simbol .

Tranzactiile contactless reprezinta un mod inovator, rapid si sigur de a plati, in prezent pentru o plata de mica valoare nu este obligatorie introducerea codului PIN, decat in anumite cazuri prevazute de legislatie, in speta dupa depasirea unui contor de 5 tranzactii contactless consecutive fara introducerea codului PIN.

43. Cum pot activa/dezactiva optiunea Contactless?

Libra Internet Bank emite doar carduri contactless, fara a permite in acest moment clientilor sa activeze/dezactiveze functia contactless.

44. Pot emite un card Libra Internet Bank, copilului (minor)?

Da. Copilul minor, cu varsta mai mare de 14 ani, poate beneficia de un card de debit in lei, MasterCard Libra Free Junior, cu conditia ca parintele sa detina un card emis de Libra Internet Bank si toate documentele necesare emiterii cardului sa fie contrasemnate si de parinti/reprezentanti legali. Libra Internet Bank ofera clientilor un card dedicat minorilor (peste 14 ani) - Libra Junior. Gasiti mai multe detalii despre acest produs aici.

45. Cum identific un comerciant inrolat in 3D Secure?

3D Secure reprezinta cel mai inalt standard de securizare a tranzactiilor pe internet. Poti identifica daca site-ul comerciantului are implementat acest serviciu prin afisarea logo-urilor.

Pasi derulare tranzactie:

  • Esti trimis intr-o pagina securizata in care trebuie sa introduci un cod;
  • Primesti codul unic de validare a tranzactiei prin SMS pe numarul de telefon declarat bancii;
  • Confirmi tranzactia introducand codul unic in ecranul de plata; codul este unic si se emite pentru fiecare tranzactie online.

Pentru restul comerciantilor care nu sunt inrolati in 3D Secure, poti efectua plati fara introducerea codului unic.

In plus banca a pus la dispozitia clientilor si autentificarea cu doi factori de autentificare, din aplicatia de mobile banking.

Pasi derulare tranzactie:
  • Esti trimis intr-o pagina securizata in care apare optiunea de a aproba tranzactia din aplicatia de mobile banking;
  • Te autentifici in aplicatia de mobile banking si vei gasi acolo tranzactia pe care sa o poti autoriza;
  • Confirmi tranzactia apasand butonul "Confirma".

46. Pot efectua tranzactii cu cardul utilizand banda magnetica?

In vederea sporirii gradului de securitate al operatiunilor cu carduri, dar si a minimizarii riscului de frauda al tranzactiilor efectuate prin citirea benzii magnetice, organizatiile de carduri au impus integrarea tehnologiei cu cip la toate cardurile si terminalele din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, America Latina si Canada.

Pentru a evita respingerea tranzactiilor, iti recomandam sa soliciti comerciantilor, in mod expres, efectuarea platilor prin utilizarea cip-ului de pe card, si nu a benzii magnetice. Pentru a putea face tranzactii pe banda magnetica in zona Asia, va rugam sa ne contactati in prealabil.

47. Cum imi pot seta alerte pentru tranzactiile cu cardul?

Pentru a fi la curent cu ce se intampla cu banii tai, in timp real, iti poti seta alerte prin SMS sau email pentru tranzactiile efectuate cu cardul (plati la comercianti, retrageri ATM, cumparaturi online) atat pentru tine cat si pentru posesorul desemnat, accesand aplicatia de Internet Banking > Carduri > Administrare carduri > click Setare alerte card > Alerte pentru carduri > click Configureaza.

Ai dreptul si posibilitatea sa modifici regulile de primire a alertelor sau sa renunti la acest serviciu oricand, folosind aplicatia Internet Banking. Incepand cu data la care au fost debifate alertele, nu se vor mai trimite notificari.

Persoane fizice
Alertele prin e-mail sunt gratuite si pre-activate, iar tu ai optiunea de dezactivare in aplicatia Internet Banking. Alertele prin SMS in cadrul abonamentului, sunt tarifate cu 5 lei/ luna si sunt initial dezactivate, iar tu ai optiunea de activare/ abonare la alerte in aplicatia Internet Banking. Pentru operatiunile efectuate pe card in valoare de cel putin 500 lei, alertele SMS se transmit gratuit si sunt pre-activate.

Persoane juridice
Alertele prin e-mail sunt gratuite, iar alertele prin SMS in cadrul abonamentului, sunt tarifate cu 10 lei/ luna. Ai optiunea de activare/dezactivare in aplicatia Internet Banking.

48. Pot anula/opri o tranzactie efectuata cu cardul?

In acest caz, anularea se poate face doar contactand comerciantul unde ati facut plata cu cardul. Ulterior, dupa ce tranzactia se va deconta (intre 3-30 de zile de la data tranzactiei) puteti face un refuz la plata, deplasandu-va la una din sucursalele Libra Internet Bank si completand un formular de contestare tranzactii.
Formularul il puteti consulta aici.

49. Nu recunosc o tranzactie. Cum procedez?

In primul rand, blochez cardul temporar sau definitiv, iar apoi completez un formular de contestare tranzactie si las formularul in orice sucursala Libra Internet Bank impreuna cu alte documente justificative, daca mi se solicita.

50. In cazul in care am o tranzactie pe care nu o recunosc pe contul aferent cardului, care este timpul de solutionare?

In functie de tipul tranzactiei, timpul de solutionare standard poate fi cuprins intre 1 zi si 60 zile. Pentru tranzactiile efectuate la alte terminale decat cele ale bancii emitente, intervin regulile internationale Visa/MasterCard care impun anumite termene, care pot varia pana la 120 zile.

51. Unde sunt amplasate ATM Euronet?

Banca nu are ATM-uri proprii ci a incheiat cu un contract cu Euronet pentru a facilita retragerea de bani in conditii avantajoase, pe teritoriul Romaniei. Euronet instaleaza si opereaza bancomate sub marca inregistrata in Europa, Asia și America de Nord, punand la dispozitie numerar clientilor 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, la locatii convenabile, cu trafic ridicat, precum aeroporturi, mall-uri si centre urbane acceptand carduri emise sub sigla VISA, inclusiv VPay, PLUS, Electron, toate card-urile sub marca inregistrata MasterCard inclusiv Maestro si Cirrus, JCB, CUP/UPI (China Union Pay), si AMEX.

Lista acestora se gaseste pe site-ul bancii si este in permanenta actualizare

Te rugam sa te asiguri ca ATM-ul Euronet de unde efectuezi tranzactia are sigla Libra Internet Bank.
Mentionam ca ATM-urile pot fi utlizate numai pentru retrageri de lei.
Pentru retrageri de la ATM-uri Euronet din incinta sucursalelor altor banci, unde nu apare sigla Libra Internet Bank, se percep comisioane aferente retragerilor de la ATM-urile altor banci din Romania.

52. Pot retrage valuta de la bancomatele Euronet sau alte banci daca detin un card in Euro?

Din pacate, nu. Daca ai un card in euro poti retrage doar LEI, conversia valutara realizandu-se automat la cursul Visa / MasterCard.

In situatia in care pe display-ul ATM-ului nu este afisata optiunea de retragere numerar in moneda EUR, inseamna ca acel card (cu care se doreste efectuarea tranzactiei) nu este eligibil pentru aceasta operatiune.

De retinut ca nu este posibila retragerea de numerar in EUR cu carduri emise in EUR, indiferent de banca emitenta (Romania/ strainatate). La ATM-urile din reteaua Euronet sunt permise retragerile in EUR cu carduri emise in orice alta valuta in afara de EUR.

53. Parteneriatul cu ghiseul.ro

Libra Internet Bank este una dintre bancile care ofera posibilitatea utilizatorilor persoane fizice romane care sunt posesori de card activ emis de banca, de a intra in posesia datelor de logare pe platforma ghiseul.ro, fara sa se mai deplaseze catre primaria de care apartin, si sa faca plati online cu cardul pe aceasta platforma. Sunt doua metode prin care puteti obtine datele de logare pentru ghiseul.ro:

  • 1. Primaria unde aveti obligatii de plata va poate genera datele de logare in urma unei solicitarii facute de dvs in acest sens. Puteti solicita ca date de acces (utilizator si parola) de la institutia publica la care aveti obligatii de plata, daca institutia este inregistrata in sistem si este activa pentru plata cu autentificare. Datele de contact ale Institutiei publice le puteti accesa prin "click" pe denumirea institutiei in Sectiunea Institutii inrolate.
  • SAU
  • 2. Metoda online de obtinere a datelor de logare. Accesati sectiunea "SOLICITA DATE DE ACCES" de pe prima pagina ghiseul.ro si parcurgeti etapele: "Verificare CNP" - "Validare card" - "Trimitere e-mail cu datele de logare", metoda cea mai facila pentru detinatorii de carduri persoane fizice romane, emise de catre banca.

54. Cum imi pot anula/inchide cardul?

Cardul poate fi anulat sau inchis in orice sucursala Libra Internet Bank prin completarea unei cereri de anulare a cardului si predarea plasticului. In cazul in care sunt debite de acoperit, este necesara acoperirea acestora. Daca esti client online este necesar sa ne trimiti o poza a cardului distrus.

55. In cat timp se deblocheaza automat o tranzactie?

In functie de felul in care a fost efectuata, deblocarea tranzactiei poate dura pana la 30 de zile de la initierea acesteia. Daca aveti tranzactii in aceasta situatie precum si confirmarea acceptatorului ca banii trebuie restituiti pe card te rugam sa ne contactezi.

56. Care este cursul la care se va efectua o tranzactie pe un site international?

Pentru operatiunile efectuate de catre Detinatorul/Utilizatorul de card in alta valuta decat moneda de cont, Banca va debita contul cu echivalentul operatiunii si a comisioanelor aferente, efectuand conversii la cursul de schimb vanzare/cumparare practicat de Organizatia internationala de carduri pentru operatiuni cu cardul in ziua decontarii tranzactiei.

57. Din ce motiv poate sa ramana cardul capturat intr-un bancomat?

Aceste situatii sunt posibile, desi sunt extrem de rare. Astfel, cardul poate ramane blocat in bancomat pentru protejarea si siguranta posesorului de card, atunci cand nu este ridicat mai devreme de limita temporara impusa de banca acceptatoare. Cardul poate fi capturat de bancomat in cazul in care codul PIN a fost introdus gresit de 3 ori sau daca acesta este blocat de banca emitenta cu un cod care transmite mesajul de retinere al cardului. Exista si posibilitatea putin probabila ca bancomatul sa retina cardul dintr-o eroare de comunicatie. In cazul in care cardul dumneavoastra a fost capturat de un ATM va rugam sa anuntati acest lucru la numerele de telefon: 021.208.80.88/021.202.69.99 sau in orice sucursala Libra Internet Bank. Colegii nostri va vor explica pasii urmati pentru recuperarea cardului.

58. Ce trebuie sa fac daca mi-am schimbat numele de familie, iar pe card apare precedentul nume?

In aceasta situatie, trebuie sa va prezentati in sucursala pentru actualizarea datelor si predarea cardului. Dupa actualizarea datelor va trebui sa solicitati reemiterea cardului.

59. Care e suma maxima care se poate retrage de la bancomat intr-o singura operatiune?

Bancomatul poate elibera maxim 40 bancnote. Cupiura maxima cu care e alimentat ATM-ul este de 100 lei, prin urmare, daca sunt suficiente bancnote in ATM si limita zilnica de retragere ATM permite, suma maxima care se poate retrage printr-o singura tranzactie este de 40 bancnote * 100 lei = 4000 lei. Trebuie sa ai in vedere si faptul ca anumite bancomate pot impune limite maxime de tranzactie, posibilitatea de a efectua schimbul valutar (atunci cand acesta se impune la un curs afisat, altul decat cel al bancii sau al organizatiei de carduri) sau pot percepe comisioane suplimentare pentru aceasta operatiune.

IMPORTANT
Pentru siguranta fondurilor si a cardului dumneavoastra, va rugam sa tineti cont de urmatoarele precautii:

  • Semnati cardul pe banca speciala de pe spate, de indata ce ati intrat in posesia lui.
  • Nu incredintati cardul unei alte persoane, indiferent de motiv.
  • Nu comunicati codul PIN primit prin SMS, niciunei alte persoane si nici chiar bancii, prin niciun mijloc (verbal, telefon, email sau pe un site de Internet). Dupa receptionarea PIN-ului prin SMS, va recomandam sa stergeti mesajul primit.
  • Nu comunicati datele cardurilor (numarul de card, data expirarii, codul CVV/CVC) spre terte persoane.
  • Daca observi tranzactii neautorizate pe cardul tau, te rugam sa blochezi imediat cardul si sa ne contactezi de urgenta.

Ai nevoie de ajutor?

08008 55555