Simplificam bankingul pentru tine
CONTURI

Pachetul LibraFree
Gratuitate extinsa

Conturi persoane fizice Zero comisioane
deschidere, administrare, incasari si plati in lei

Vei putea imediat:

  • - sa portezi bani din alta banca
  • - sa-ti faci un cont de economii
  • - sa soliciti un credit online
  • [+] oferta completa
ECONOMII

Comision ZERO la scadenta depozit

Dobanzi depozite 3.25% la un an
si o luna pentru
depozite in lei
CREDITE

0% comision
acordare / administrare

Credit de consum de pana la 30.000 lei
fara sa mergi la banca
Card de debit online si credit online Unde vezi aceasta eticheta inseamna ca poti beneficia de respectivul produs online, imediat, fara hartii si fara drumuri la banca.
Mizam pe RAPIDITATE
  • Comision 3 lei pentru plati
    sub 50.000 lei
  • Zero comision depunere numerar
  • Zero costuri de deschidere cont
  • Platforma schimburi valutare (tranzactionare timp real)
  • [+] oferta completa
DEPOZITE
Dobanzi depozite persoane juridice 2.10% pentru
un depozit pe
18 luni in Lei
Cont online, credit online, depozite online Unde vezi aceasta eticheta inseamna ca poti beneficia de respectivul produs online, imediat, fara hartii si fara drumuri la banca.

Libra Internet Bank depune eforturi sustinute pentru a preintampina cazurile de frauda.

(1) Din motive de prudentialitate, te rugam sa acorzi o atentie sporita tranzactiilor frauduloase de tipul "phishing email" (colectarea ilegala a datelor) sau "CEO fraud". Schema infractionala este una clasica pentru cazurile de acest tip de frauda si consta in:

Persoanele cu cunostinte speciale in domeniul tehnologiilor informationale si rau intentionate (asa numitii "Hackeri") inlocuiesc IBAN-ului beneficiarului astfel determinand efectuarea unor transferuri bancare pe un cont care nu apartine companiei partenere.

Gruparile infractionale abordeaza persoane cu functii de conducere (manageri/directori ai departamentelor financiare/contabili) ai companiilor, fie telefonic, fie folosind-se de adrese de e-mail compromise ale unor parteneri de afaceri sau furnizori si solicita schimbarea IBAN-ului unde urmeaza sa se faca plata unor contracte comerciale aflate in derulare.

Te atentionam, ca in cazul in care depistezi schimbarea datelor bancare ale furnizorilor tai sa verifici cu acestia veridicitatea informatiilor. In cazul in care modificarile datelor nu pot fi cu certitudine confirmate, poti fi expus unui risc sporit de frauda.

(2) Exista anumite persoane care iti pot solicita informatii confidentiale pe social media, prin SMS, pe e-mail sau telefonic, pretinzand chiar ca sunt reprezentantii unor companii private sau de stat sau angajatii Bancii. Aceste tentative de frauda poarta denumirea de phishing.

Concret, utilizatorii site-urilor de anunturi care pun spre vanzare anumite produse sunt contactati direct de catre potentiali cumparatori (clienti falsi). Falsii clienti isi informeaza potentialele victime ca vor sa cumpere produsul si genereaza un link de plata prin care vanzatorilor li se cer toate datele cardului (inclusiv codul CVV/CVC).

Accesand link-ul/ site-ul si introducand datele cardului, fraudatorii (clientii falsi) obtin date necesare pentru a va utiliza fondurile. Astfel, poti constata ca ai efectuat o plata in loc sa incasezi banii pe produsul pe care il ai spre vanzare.

Atunci cand posesorul de card introduce datele cardului si/sau autorizeaza tranzactii pe site-uri compromise, informatiile cardului intra in posesia fraudatorilor, care au din acel moment posibilitatea de utilizare a banilor de pe acel card.

Iti recomandam sa nu introduci si sa nu comunici datele cardului bancar (inclusiv codurile de securitate) catre alte persoane, indiferent de motiv si sa acorzi o atentie sporita operatiunii de plata pe care doresti sa o efectuezi.

Recomandarile generale pentru a evitarea tentativelor de frauda:

  • Daca cineva doreste sa iti trimita bani, nu va avea niciodata nevoie de datele cardului tau. Ii poti oferi doar IBAN-ul, niciodata datele cardului.
  • Atentie la mesajul textului pe care il primesti si la exprimarea interlocutorului!
  • Evita sa oferi informatii confidentiale.
  • Indiferent de dispozitivul pe care esti conectat, utilizeaza site-uri securizate! https:// site securizat; http:// site nesecurizat
  • Nu oferi datele de contact/de card catre persoane necunoscute sau pagini de internet primite de la necunoscuti, prin intermediul aplicatiilor de mesagerie sau prin social media!
  • Nu descarca aplicatii care apartin Libra Internet Bank si in care ti se cer datele confidentiale ale cardurilor (parola static/One Time Password - OTP). Libra Internet Bank nu iti va solicita niciodata datele cardului pentru accesarea unui credit!
  • Nu furniza niciodata altor persoane datele de acces in internet sau mobile banking!
  • Daca cineva iti solicita documente/informatii printr-o aplicatie de mesagerie, iti recomandam sa te asiguri ca persoana respectiva lucreaza la banca.
Daca ai suspiciuni, observi tranzactii pe care nu le recunosti sau primesti mesaje pe care le consideri suspecte, transmite-ne sesizarea ta pe adresa reclamatii...librabank.ro .

Ramaneti vigilenti!

Mesajele e-mail de tip phishing pot arata foarte asemanator cu mesajele oficiale transmise de catre LIBRA INTERNET BANK, in incercarea de a va determina sa accesati o pagina web falsa si sa dezvaluiti informatii confidentiale.

Astfel de mesaje pot solicita inclusiv apelarea unor numere de telefon si furnizarea datelor personale.

Cum pot identifica un e-mail de tip phishing?

  • Adresele web (URL) par a fi directionate catre site-urile LIBRA INTERNET BANK, dar in realitate acestea conduc spre alte domenii web. Plasati cursorul mouse-ului deasupra unei adrese web, fara a apasa pe link-ul respectiv, intr-un e-mail suspect si veti putea identifica destinatia (URL) reala. Simplul fapt ca numele Bancii este inclus in URL nu garanteaza ca site-ul vizitat este cel oficial.
  • Solicitari de date personale. LIBRA INTERNET BANK nu solicita sa raspundeti intr-un e-mail cu date personale, cum ar fi CNP-ul sau datele inscrise pe cardurile bancare.
  • Inducerea unei false stari de urgenta. Nu vom solicita niciodata confirmarea datelor personale prin e-mail pentru a evita blocarea utilizarii produselor sau a serviciilor bancare.
  • Mesaje despre actualizari de securitate sau ale sistemelor. Nu vom solicita niciodata confirmarea datelor personale confidentiale prin intermediul e-mailului pe motivul actualizarii sistemelor interne.
  • Greseli evidente de redactare si alte tipuri de erori. Acestea constituie frecvent caracteristici evidente ale e-mailurilor si site-urilor web nelegitime. Greselile de gramatica si textul care indica folosirea unui motor de traducere automata pot ridica de asemenea suspiciuni.

Cum pot sti daca am accesat site-urile oficiale LIBRA INTERNET BANK?

  • Prin verificarea adresei din bara de adrese a browserului web utilizat
  • Vizualizand, in functie de browserul web folosit, bara de adrese colorata in verde si simbolul conexiunii securizate in forma de lacat si denumirea organizatiei care detine domeniul
  • Pentru mai multa siguranta, puteti accesa simbolul si puteti verifica detaliile

Bara de adrese browser

Bara de adrese browser

Raportare

Daca observati un e-mail suspect care utilizeaza numele sau simbolurile LIBRA INTERNET BANK, va rugam sa ni-l transmiteti (forward) in cel mai scurt timp posibil pe adresa

LIBRA INTERNET BANK iti ofera o protectie online sporita, dar e bine sa stii ca exista intotdeauna riscul infectarii computerului tau cu virusi. De aceea, te sfatuim ca, pe langa masurile de securitate de care beneficiezi din partea bancii, sa iei intotdeauna propriile masuri de protectie a computerului, pentru ca informatiile tale sa fie in deplina siguranta.

LIBRA INTERNET BANK nu iti va trimite niciodata mesaje text sau e-mail-uri pentru a-ti solicita informatii personale confidentiale.

Sfaturi pentru navigarea web in siguranta:

  • Actualizeaza frecvent aplicatia de e-mail, browser-ul Web si sistemul de operare al computerului tau folosind cele mai recente versiuni disponibile din partea producatorilor!
  • Instaleaza un software antivirus performant, care sa verifice in mod automat fisierele inainte ca acestea sa fie stocate sau accesate!
  • Instaleaza un firewall functional pe computerul tau!
  • Fii atent la e-mailurile primite de la necunoscuti si mai ales la fisierele atasate; asigura-te ca stergi orice e-mail considerat suspect, fara a deschide atasamentele sau a accesa link-urile!
  • Seteaza browser-ul tau web pentru a te atentiona in momentul in care pe computer urmeaza sa se instaleze fisiere din surse necunoscute; accepta numai fisierele provenite de la surse de incredere!
  • Foloseste functia "pop-up blocker" a browserului web!
  • Nu lasa o sesiune de Internet Banking deschisa pe un calculator pe care vor avea acces si alte persoane; foloseste intotdeauna functia "Log Off"!
  • Acorda atentie sporita in cazul primirii unor erori sau avertismente privind certificatele digitale ale site-urilor web pe care introduci date personale sau date despre cardurile bancare; in cazul unor erori multiple, contacteaza compania in cauza!
  • Foloseste parole greu de intuit, evitand folosirea datelor de nastere sau numele animalului de companie!
  • Retine faptul ca folosirea optiunii "memorare parola" va permite oricarei persoane cu acces la computerul respectiv sa se autentifice in locul tau!
  • Pastreaza confidentiale parolele de acces si nu le nota, folosind parole diferite pentru fiecare cont pe care il detii; folosirea aceleiasi parole pe site-urile de socializare si la conturile de Internet Banking poate creste riscul de acces neautorizat!
  • Trimite informatii prin e-mail numai in cazul in care esti sigur(a) de securitatea conexiunii!
  • Daca te hotarasti sa vinzi computerul, asigura-te ca ai sters toate informatiile personale!
  • Evita sa distribui informatii personale, care nu ai dori sa devina publice, pe Internet!
  • Daca folosesti internet Wireless sau prin Bluetooth, asigura-te ca mesajele sunt criptate corespunzator; Aminteste-ti sa folosesti criptarea puternica atunci cand utilizezi puncte gratuite de acces Wi-Fi la Internet sau conexiuni Bluetooth!

LIBRA INTERNET BANK este preocupata constant de imbunatatirea securitatii tranzactiilor efectuate cu cardul. Te sfatuim ca la fiecare operatiune efectuata la bancomat sa acorzi atentie modului in care arata acesta, fiind in special atent(a) la tastatura si la dispozitivul de introducere a cardului. Daca observi ceva suspect, te sfatuim sa nu utilizezi bancomatul.

  • In momentul introducerii codului PIN, asigura-te ca nimeni altcineva in afara de tine nu il vede. Ai in special grija la persoanele care incearca sa iti distraga atentia oferindu-se sa te ajute in momentul retragerii banilor din bancomat sau indicandu-ti faptul ca ai pierdut bani. Fii in permanenta atent(a) la cardul restituit de bancomat!
  • Asigura-te ca nu pastrezi codul PIN in acelasi loc cu cardul. Fii in permanenta atent(a) la cardul tau in momentul tranzactiilor facute in magazine, baruri etc!
  • Verifica suma inainte de a o accepta prin tastarea codului PIN!
  • Daca suspectezi existenta unei fraude, blocheaza cardul imediat sunand la numarul de telefon +40 212 026 999 (numar disponibil non-stop). Asigura-te ca memorezi numarul in agenda telefonica pentru a fi intotdeauna pregatit(a) in cazul in care pierzi sau ti se fura cardul!
  • Semneaza pe verso cardurile de debit si credit pe care le detii, in campul destinat, imediat ce le primesti!
  • Pastreaza confidentiale datele inscrise pe cardurile tale. Banca nu te va contacta niciodata telefonic sau prin e-mail pentru a-ti solicita aceste date!

Spalarea banilor este procesul sau complexul de actiuni prin care infractorii incearca si uneori reusesc sa ascunda originea si posesia reala a veniturilor ce provin din activitatile lor ilegale. In aceasta categorie intra banii proveniti din fraude, jafuri, furturi, trafic de arme, trafic de droguri si contrabanda. Infractorii vor incerca sa utilizeze sistemul bancar pentru a ascunde provenienta infractionala a banilor.

Libra Internet Bank previne spalarea banilor si finantarea terorismului, pe baza normelor, procedurilor si legilor aferente.

In conformitate cu legislatia UE, Libra Internet Bank trebuie sa aiba o buna cunostinta despre afacerile clientilor si felul in care ei folosesc serviciile si produsele bancii. Acest lucru insemna ca in anumite cazuri, pentru asigurarea unei transparente totale si in vederea respectarii normelor in vigoare, Libra Internet Bank va solicita clientilor sai informatii suplimentare privind activitatile acestora. Legea spalarii banilor prevede ca bancile sa aiba o buna cunoastere a afacerilor clientilor lor.

De asemenea, bancile au obligatia de a intelege scopul relatiei de afaceri si tranzactiile efectuate de clienti. Din acest motiv, banca va poate solicita anumite informatii care vor fi tratate intotdeauna cu maxima confidentialitate, facand obiectul secretului bancar si al legii confidentialitatii si protejarii datelor cu caracter personal.

"Nu fi caraus de bani" - program de informare privind prevenirea spalarii banilor

LIBRA INTERNET BANK se alatura campaniei de informare "Nu fi caraus"/"Don't be a mule", desfasurata de DIICOT impreuna cu autoritatile europene. Aceasta se adreseaza clientilor tuturor bancilor si are ca scop combaterea activitatilor de spalare de bani prin persoane interpuse (caraus de bani/money mule).

"Carausul de bani"(money mule) este cel care primeste si apoi transfera, in numele si pentru alte persoane, bani dobanditi ilegal, cu scopul de a ascunde beneficiarul real al respectivelor sume de bani. De cele mai multe ori, banii sunt obtinuti in mod fraudulos.

De multe ori fara a avea cunostinta de scopul actiunii, "carausii de bani" se pot face vinovati de savarsirea infractiunii de "spalare de bani" prevazuta si pedepsita de Legea 656/2002.

 

Ai nevoie de ajutor?