Libra Internet Bank

Prevenirea fraudelor

Libra Internet Bank depune eforturi permanente pentru a menține și întări securitatea bancară

Pentru a preîntâmpina cazurile de fraudă sau atacuri cibernetice, avem nevoie să lucrăm împreună. De aceea, te rugăm să citești cu atenție cum te poți proteja de eventualele tentative de acest fel:

Phishing

Mesaje foarte asemănătoare cu mesajele oficiale, care încearcă să te ducă pe o pagină falsă, care seamănă cu site-ul băncii, unde ți se vor cere informații confidențiale. Este bine să știi că Libra Internet Bank nu îți va trimite niciodată mesaje text sau e-mail-uri pentru a-ți solicita informații personale confidențiale.

Spălarea banilor

Furnizarea de informații false, care ascund originea reală a veniturilor ce provin din activități ilegale (fraude, jafuri, trafic de arme, trafic de droguri, contrabandă etc.)

Identități false

Persoane care pretind a avea funcții de conducere în anumite organizații și care solicită, prin canale neuzuale (de exemplu, apel telefonic urgent) modificarea conturilor IBAN în care să fie efectuate plățile.

Securitatea cardurilor

  • Păstrează codul PIN separat de card
  • Verifică suma de plată înainte de a introduce PIN-ul
  • Când introduci PIN-ul la o tranzacție, asigură-te că nimeni altcineva nu îl poate vedea
  • Semnează pe verso cardurile, în câmpul destinat, imediat ce le primești
Dacă suspectezi apariția unei fraude pe cardul tău, blochează-l imediat, sunând la numărul de telefon +40 212 026 999 ori accesând meniul Carduri, din internet sau mobile banking.

Securitatea navigării online

  • Actualizează sistemul de operare de fiecare dată când apar versiuni noi, pentru a menține un bun nivel de securitate online
  • Folosește configurări de firewall și antivirus
  • Dacă pleci de la calculator, ai grijă să nu lași în browser o sesiune de internet banking în care ai rămas autentificat
  • Folosește parole greu de intuit
  • Păstrează confidențiale parolele tale de acces
  • Dacă înstrăinezi calculatorul sau telefonul mobil, asigură-te în prealabil că ai șters toate informațiile personale stocate în browser sau în aplicațiile specifice de stocare a parolelor