Libra Internet Bank

Directiva serviciilor de plăți

Libra Internet Bank crește siguranța tranzacțiilor tale bancare

LIBRA INTERNET BANK implementează Directiva Serviciilor de Plăți – cunoscută sub denumirea de PSD2 (Directiva Serviciilor de Plăți nr. 2366/2015 privind serviciile de plată în cadrul pieței interne, completată prin Regulamentul European nr. 389/2018 de completare a Directivei (UE) 2015/2366 cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare), transpusă în legislația din România prin Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată și pentru modificarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial nr. 913 din 13.11.2019.

Astfel, începând cu 13 Decembrie 2019, urmare a noilor reglementări, Libra Internet Bank aduce o serie de schimbări în privința plăților online, cu scopul creșterii siguranței tranzacțiilor și al respectării noilor prevederi.

Directiva impune protejarea utilizatorilor, prin folosirea a minim 2 dintre cele 3 metode de autentificare pentru verificarea identității utilizatorilor:

  • metodele bazate pe cunoștințe (parole, PIN)
  • metodele bazate pe posesie (dispozitiv de tip smartphone)
  • metodele bazate pe identitate (biometrie).

Ca urmare, plățile electronice vor necesita autentificarea prin 2 factori de securitate.

Noile reguli pentru Libra Internet Banking și Libra Mobile Banking

Autentificarea și efectuarea de tranzacții în Libra Internet Banking și Libra Mobile Banking se pot realiza numai cu Autentificarea Strictă a Clientului (autentificare SCA), cu PIN sau Biometrie (amprenta digitală ori recunoaștere facială), prin intermediul aplicației Libra Mobile Banking.

Alternativ, clienții care nu au aplicația Libra Mobile Banking instalată sau care nu doresc autentificarea și realizarea de tranzacții prin PIN sau Biometrie (în calitate de al 2-lea factor de securitate), pot utiliza parola dinamică unică 3D-Secure prin SMS (OTP SMS).

Tranzacții bancare

Servicii noi – îți poti face conturile de plăți accesibile online terților Prestatori de Servicii de Plată (PSP)

Noile servicii îți dau posibilitatea de a acorda, în baza consimțământului tău expres, acces la conturile tale unei alte bănci sau unui fintech (terți PSP), prestator al serviciilor de plată. În baza cererii și consimțământului tău, banca va permite terțului PSP acces la datele din conturile tale. Astfel, vei putea beneficia de servicii noi oferite de terți PSP, precum:

  • serviciul de inițiere plăți – vei putea plăti direct din contul tău curent, prin intermediul aplicației prestatorului serviciilor de plata;
  • serviciul de informații despre cont – vei putea vizualiza soldul și tranzacțiile din contul tău de plăți, prin intermediul aplicației informatice a prestatorului serviciilor de plată;
  • confirmare disponibilitate fonduri – prestatorul serviciilor de plată va putea să verifice disponibilitatea unei anumite sume, în contul tău.


Consimțământul este valabil atât timp cât nu a fost revocat. Revocarea consimțământului se poate face din aplicația informatică a terțului PSP, prestator al serviciilor de plată.