Libra Internet Bank

Sfaturi bancare

Sfaturi pentru securitatea financiară. Cum recunoști un fals angajat al băncii

12 Iulie 2024 | Securitate Financiara

Te sună un număr de telefon și alegi să nu ignori apelul. Răspunzi din curiozitate sau poate chiar așteptai un apel de la cineva pe care nu îl ai în lista de contacte. Accepți dialogul și afli că la celălalt capăt al firului este un așa-zis angajat al băncii care îți spune, mai calm, pe un ton profesional sau poate chiar alarmant, că îți este amenințată siguranța banilor.

Libra Internet Bank

Ți se poate spune orice fel de situație. De la faptul că cineva face acțiuni repetate prin care încearcă să-ți intre în conturi sau să îți sustragă banii, că banca a observat o activitate neobișnuită, că cineva solicită un credit în numele tău, prezentându-se cu buletinul și orice fel de situație care ar prezenta pentru tine riscul să rămâi fără bani.

Afli toate aceste lucruri, care cu siguranță nu te lasă nemișcat, și continui dialogul prin care îți dorești să afli ce este de făcut și cum te poate ajuta cel care te-a sunat, prezentându-se în calitatea de angajat al băncii.

De aici începe labirintul infracțiunii. Momentul T0 în care, fie îți dai seama că e o înșelătorie, fie continui jocul celor care urmăresc să îți fure banii.

Ți se vor cere date personale, cum ar fi numele complet și alte informații pe care banca le deține deja, deci nu este necesar să le divulgi. În plus, ți se va cere să faci transferuri din conturile tale. Ți se va solicita să dezvălui sumele disponibile în cont, iar apoi ți se va sugera, ca unic mod de protecție, să transferi banii într-un alt cont despre care ți se spune că aparține băncii.

Dacă te afli într-o astfel de situație și încă nu ți-ai dat seama până în acest punct că este vorba de o înșelătorie, devine tot mai dificil să te protejezi.

Contul la care se va face referire nu este al băncii, este al infractorilor. Iar dacă tu, din îngrijorare, trimiți banii, trebuie să știi că îi transferi voluntar către un cont de unde nu îi vei mai recupera. Pe scurt, vor fi pierduți definitiv, iar oamenii care în mod real lucrează la bancă nu te vor mai putea ajuta să îi recuperezi.

Cum te poți feri de astfel de situații

Dacă primești astfel de telefoane și ești totuși îngrijorat cu privire la banii tăi, nu face atunci demersurile care ți se cer, nu urma indicațiile primite. Alege să închizi apelul și ia contact cu banca. Asigură-te dintr-o sursă secundară, dar oficială, că situația este reală.

Sună la bancă și povestește ce ți s-a întâmplat, dar alege să apelezi contactele afișate pe site-ul oficial al băncii. Vei afla cu siguranță că ai fi putut fi o victimă a infractorilor, dar ai luat decizia corectă și nu ai acționat la primul impuls.

Nu da datele tale personale nimănui prin telefon și nu face acțiuni care te vor costa nu doar banii, ci siguranța financiară și starea de bine pe termen lung. Banca nu îți va cere să îți transferi banii în alte conturi, să oferi datele sensibile ale cardului prin telefon și nu îți va cere codul PIN sau alte detalii confidențiale.