Libra Internet Bank

Prevenirea fraudelor

Libra Internet Bank depune eforturi permanente pentru a menține și întări securitatea bancară

Prevenire fraude

Pentru a preîntâmpina cazurile de fraudă sau atacuri cibernetice, avem nevoie să lucrăm împreună. De aceea, te rugăm să citești cu atenție cum te poți proteja de eventualele tentative de acest fel:

Phishing

Mesaje foarte asemănătoare cu mesajele oficiale, care încearcă să te ducă pe o pagină falsă, care seamănă cu site-ul băncii, unde ți se vor cere informații confidențiale. Este bine să știi că Libra Internet Bank nu îți va trimite niciodată mesaje text sau e-mail-uri pentru a-ți solicita informații personale confidențiale.

Citiți cu atenție mesajele primite de la bancă și verificați adresa de e-mail de unde provine mesajul! Dacă aveți orice suspiciuni cu privire la astfel de comunicări, luați legătura cu Call Center-ul Libra: 021 208 8088 sau info@librabank.ro!

Spălarea banilor

Furnizarea de informații false, care ascund originea reală a veniturilor ce provin din activități ilegale (fraude, jafuri, trafic de arme, trafic de droguri, contrabandă etc.)

Identități false

Persoane care pretind a avea funcții de conducere în anumite organizații și care solicită, prin canale neuzuale (de exemplu, apel telefonic urgent) modificarea conturilor IBAN în care să fie efectuate plățile.

Securitatea cardurilor

  • Păstrează codul PIN separat de card
  • Verifică suma de plată înainte de a introduce PIN-ul
  • Când introduci PIN-ul la o tranzacție, asigură-te că nimeni altcineva nu îl poate vedea
  • Semnează pe verso cardurile, în câmpul destinat, imediat ce le primești
Dacă suspectezi apariția unei fraude pe cardul tău, blochează-l imediat, sunând la numărul de telefon +40 212 026 999 ori accesând meniul Carduri, din internet sau mobile banking.

Securitatea navigării online

  • Actualizează sistemul de operare de fiecare dată când apar versiuni noi, pentru a menține un bun nivel de securitate online
  • Folosește configurări de firewall și antivirus
  • Dacă pleci de la calculator, ai grijă să nu lași în browser o sesiune de internet banking în care ai rămas autentificat
  • Folosește parole greu de intuit
  • Păstrează confidențiale parolele tale de acces
  • Dacă înstrăinezi calculatorul sau telefonul mobil, asigură-te în prealabil că ai șters toate informațiile personale stocate în browser sau în aplicațiile specifice de stocare a parolelor

Phone number spoofing

Infractorii contactează potențiale victime, dându-se drept angajați bancari și le transmit că le este amenințată siguranța banilor din conturi. Astfel, in scopul ”asigurării” sumelor disponibile in cont, infractorii le solicită victimelor sa transfere aceste sume într-un ”cont sigur, al băncii”, până la ”finalizarea investigației și asigurarea contului personal”.
Desigur, acel cont așa zis ”sigur”, este un cont sub controlul infractorilor, iar banii, odată transferați, vor fi pierduți definitiv.

E-mail spoofing

Infractorii trimit mesaje e-mail false, prin care folosesc identitatea unei persoane reale care lucrează la bancă pentru a le solicita anumite informații. Folosește setări de securitate pentru e-mail-ul tău care pot să verifice automat sursa mesajelor e-mail trimise.


Avertizori în interes public

Raportările privind încălcări ale legii se pot transmite:


Acest canal de raportare este instituit în conformitate cu Legea nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public și se adresează persoanelor care doresc să raporteze încălcări ale legii care s-au produs în cadrul sau de către Libra Internet Bank, fără teamă de represalii. Prin încălcări ale legii se înțeleg acele fapte care constituie nerespectări ale dispozițiilor legale din orice domeniu. Cu titlu de exemplu enumerăm următoarele (lista nefiind exhaustivă): spălarea banilor, fraudă, mită sau corupție, abuz de piață, protecția consumatorilor, furt, discriminare, hărțuire, etc. Acest canal de raportare oferă posibilitatea înregistrării unei sesizări în mod nominal sau în mod anonim, fiind declanșată o investigație indiferent de modul în care a fost făcută sesizarea.

Dacă avertizorul consideră că nu poate utiliza canalul pus la dispoziție de către Libra Internet Bank, acesta poate utiliza canalele de raportare externă instituite de către Agenția Națională de Integritate (https://avertizori.integritate.eu) sau orice alte autorități competente în materie.

*Acest canal nu este destinat reclamațiilor comerciale, care sunt înregistrate prin intermediul canalului dedicat: reclamatii@librabank.ro.